eka harrikan osto
Muutama japanilainen joskus aikoinaan, mutta nyt ei ole vuosikausiin ollut kuin auto. Sitten tulin "nuoreks" jälleen ja alko pyörä himoittaa. Olen aina haaveillu HD:sta ja nyt ei oikeesti ollu muita vaihtoehtoja vaan sellanen piti saada.
Toi mun pyörä on oikeesti 883:n mutta porattu tonnikakkoseks, vähän muita pikkuviilailuja on tehty niin kuin tolle sun pyörälleskin, mm. S/E:n putket joten kivasti mörähtää. Nyt vaan kuumana odotellaan ajokelejä.
Toi mun pyörä on oikeesti 883:n mutta porattu tonnikakkoseks, vähän muita pikkuviilailuja on tehty niin kuin tolle sun pyörälleskin, mm. S/E:n putket joten kivasti mörähtää. Nyt vaan kuumana odotellaan ajokelejä.
Kun miehen on mentävä niin miehen on mentävä...
Täältä löytyy kans tuore H-D:n omistaja. Tilauksessa on 883 Sportster Low, tosin tarkoitus vaihtaa 1200:en pytyt vehkeeseen heti kättelyssä. Muita varusteita tuli ruksittua 2-istuttava penkki, Rush Performancen putket, Power Commander, K&N ilmanputsari sekä siirtosarjat tietysti..
Aikaisemmin ollut useempia japsikyykkyjä sekä yksi Ducati.
Aikaisemmin ollut useempia japsikyykkyjä sekä yksi Ducati.
sama täällä et stroukattu 1200:seks. 2" suorat rst potket,jyrkät nokat ja kansi portattu.lev.keula,madallus,siirtosarj.iso tankki jne....Kyde kirjoitti:Muutama japanilainen joskus aikoinaan, mutta nyt ei ole vuosikausiin ollut kuin auto. Sitten tulin "nuoreks" jälleen ja alko pyörä himoittaa. Olen aina haaveillu HD:sta ja nyt ei oikeesti ollu muita vaihtoehtoja vaan sellanen piti saada.
LIVE TO RIDE , RIDE TO LIVE
Hieman noista nimityksistä ja tarkoituksista.joni kirjoitti:sama täällä et stroukattu 1200:seks. 2" suorat rst potket,jyrkät nokat ja kansi portattu.lev.keula,madallus,siirtosarj.iso tankki jne....Kyde kirjoitti:Muutama japanilainen joskus aikoinaan, mutta nyt ei ole vuosikausiin ollut kuin auto. Sitten tulin "nuoreks" jälleen ja alko pyörä himoittaa. Olen aina haaveillu HD:sta ja nyt ei oikeesti ollu muita vaihtoehtoja vaan sellanen piti saada.
Bore = Poraus
Stroke = Isku
Stroukkaaminen, stroukattu = iskunpituutta kasvatettu, usein toisilla limpuilla (kampiakselissa veivien akseli kauempana keskiöstä -> pidempi isku)
Poraus 883 -> 1200 Sportsterissa suoritetaan sylinterit poraamalla. Termi olisi Big Bore, ellei sillä jo tarkoitettaisi muuta.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
^ hienoa, että meitin kielipoliisi käy ojentamassa termit ja sanonnat oikoiseksi, että osataan me muutkin puhua oikein
Varmaan itsekin puhuisin edelleen "Sportster", jollei smuige olisi aikoinaan oikaissut erhettäni! Nyt visusti vältän käyttämästä sporsterista moista nimitystä, vaikken Sportster varrella asukaan
sorry tyystin offtopic, mutta oli vaan pakko
Sitten asiaan: Onnea vaan kauhiasti uusille HD:n omistajille ja tervetuloa joukon jatkoksi!
Varmaan itsekin puhuisin edelleen "Sportster", jollei smuige olisi aikoinaan oikaissut erhettäni! Nyt visusti vältän käyttämästä sporsterista moista nimitystä, vaikken Sportster varrella asukaan
sorry tyystin offtopic, mutta oli vaan pakko
Sitten asiaan: Onnea vaan kauhiasti uusille HD:n omistajille ja tervetuloa joukon jatkoksi!
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
Miksei asioista puhuta niiden oikeilla nimillä?
Eikös ole parempi, että teknisissä asioissa käytetään kieltä ja termejä jonka kaikki ymmärtävät samalla tavalla? Eli aisioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.Ticu kirjoitti:^ hienoa, että meitin kielipoliisi käy ojentamassa termit ja sanonnat oikoiseksi, että osataan me muutkin puhua oikein![]()
Siksi tuo huomautus stroukkaamisesta, kun kaikki eivät edes tiedä mitä se tarkoittaa.
Ne on sitten nämä "höpö-höpö" osaston jutut jossa kukin voi sitten ilmaista itseään aivan niin epäselvästi ja asian vierestä kuin vain haluaa...
Mutta jos joku nyt kokee tulleensa loukatuksi niin sopii lähestyä vaikka privalla niin selvitetään asia. Ja laitetaan sitten julkinen "sori" sinne minne kuuluu.
Hyvä näin?
Niin ja tervetuloa sekalaiseen joukkoon... uudella taikka wanhallä pelillä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Miksei asioista puhuta niiden oikeilla nimillä?
Monipuoliselta mieheltä, kuten hra S, sujuu sekä kieli- että konekomisarion viranhoitosmuige kirjoitti:parempi, että teknisissä asioissa käytetään kieltä ja termejä jonka kaikki ymmärtävät samalla tavalla? Eli asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.Ticu kirjoitti:^ hienoa, että meitin kielipoliisi käy ojentamassa
Itsekin olen saanut ja jopa kysynytkin oppia ja oikaisua asioihin, joista en ole tiennyt. Esim. ostaessani ekan Harrikkani, tuon kuvan rautiksen, olin kokolailla pihalla termeistä. Luulin mm. ostaneeni vanhan rautapäämoottorilla varustetun "kasikasikolmosen" Sportsterin, kun iskutilavuus on 883 cc. Mutta eräs asiantuntija oikaisi minua heti kättelyssä, että ei se mikään "kasikasikolmonen" ole, se on "ysisatanen", vaikka iskutilavuus nyt sattuukin olemaan sama 883
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Ainaskin meikäläiselle tärkeitä ja hyödyllisiä nuo termien täsmennykset. Kielioppivirheet sikseen, niistä vittuilu on väsynyttä hommaa, mutta teknisen sanaston täsmennykset vie asioita eteenpäin.
Uutena Harrikkakuskina voisin myös valottaa harrastustani. Aikoinaan kurvailtiin Jytäjammulla eli 650 xs2. Sitten tuli vuoroon Virago jolla tuli parhaana rupeamana ajettua 1400km putkeen. Harrikka oli haaveena jo pentuna sekä mulla että veljellä.
Uutena Harrikkakuskina voisin myös valottaa harrastustani. Aikoinaan kurvailtiin Jytäjammulla eli 650 xs2. Sitten tuli vuoroon Virago jolla tuli parhaana rupeamana ajettua 1400km putkeen. Harrikka oli haaveena jo pentuna sekä mulla että veljellä.
No höh, kai te nyt huomasitte hymiöt minun tekstissäni, ihan todellakin kaikella ystävyydellä ja iso pilke silmäkulmassa totesin tuon kielipoliisiasian 
Kuten tästäkin huomaamme, on vaan niin helppo toisen kommetit on tulkita väärällä tavalla. Muistan vaan itse silloin mukaan tullessani, kun ei vielä tiennyt porukan kirjoitustyyliä yms. niin silloin ei ehkä itse osannut nähdä niitä silmänpilkkeitä toisen silmäkulmassa ja meinasin vaan nytkin hiukan keventää, ettei uudet heti säikähdä
Oikeasti olen ihan samaa mieltä, että on tosi hyvä, että väärät termit oikaistaan.
Kuten tästäkin huomaamme, on vaan niin helppo toisen kommetit on tulkita väärällä tavalla. Muistan vaan itse silloin mukaan tullessani, kun ei vielä tiennyt porukan kirjoitustyyliä yms. niin silloin ei ehkä itse osannut nähdä niitä silmänpilkkeitä toisen silmäkulmassa ja meinasin vaan nytkin hiukan keventää, ettei uudet heti säikähdä
Oikeasti olen ihan samaa mieltä, että on tosi hyvä, että väärät termit oikaistaan.
No niin, nyt kun keskustelussa on päästy alkuun niin tällaisella uudella Harley-Davidsonistilla (vai miten tuo pitäisi sanoa) on paljon kysyttävää termeistä.
Ensinnäkin kun "Sportster" ei käy niin mikä on oikea termi? Tai mikä on "rautapää"?
Listatkaa nyt vähän tollasta perussanastoa ettei tuu ihan hulluja puhuttua.
Ensinnäkin kun "Sportster" ei käy niin mikä on oikea termi? Tai mikä on "rautapää"?
Kun miehen on mentävä niin miehen on mentävä...
- Vapaa-Vaihde Franklin
Sportster = raitiovaunu (kuten Vapaa-Vaihde Franklin jo totesiKyde kirjoitti:No niin, nyt kun keskustelussa on päästy alkuun niin tällaisella uudella Harley-Davidsonistilla (vai miten tuo pitäisi sanoa) on paljon kysyttävää termeistä.
Sportster = yksinkertaisesti Sportster, Sporsteri tai Sportti. Vaan kyllä edelleen kuulee oikeassa elämässä tuolla foorumin ulkopuolella paljonkin käytettävän myös nimitystä Sportster
EDIT kirotusvihreitä
Meniköhän nyt oikein...
Viimeksi muokannut TipiL, 11:14 19.02.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Choppers_forever
SportsterTicu kirjoitti:Sportster = raitiovaunu (kuten Vapaa-Vaihde Franklin jo totesiKyde kirjoitti:No niin, nyt kun keskustelussa on päästy alkuun niin tällaisella uudella Harley-Davidsonistilla (vai miten tuo pitäisi sanoa) on paljon kysyttävää termeistä.
Listatkaa nyt vähän tollasta perussanastoa ettei tuu ihan hulluja puhuttua.)
Sporster = yksinkertaisesti Sporster, Sporsteri tai Sportti. Vaan kyllä edelleen kuulee oikeassa elämässä tuolla foorumin ulkopuolella paljonkin käytettävän myös nimitystä Sportster
tere tulemast
Shovel Kopteri ja Buell S1