öljynsuodatin pikku-lätyskään?
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 20:34 28.08.2005.
- Paikkakunta: pohjola
öljynsuodatin pikku-lätyskään?
Etsiskelin tuossa vanhoja keskusteluja WLA:n öljynsuodatus mahdollisuuksista, tahtoivat vaan jäädä vähän kesken. Jäi viimeinen totuus jonnekin nurkan taakse, jos sellaista nyt sattuu em. asiassa olemaan. Kaipailen lisää kokemuksia ja mielipiteitä.
Kysymys: Kannattaako laittaa ja minne? Paluupumpun jälkeen tietysti, mutta onko öljylinjan pituudella merkitystä?
Nuo lättiksen pumputhan ei ole mitään suur teho kamppeita..
Kysymys: Kannattaako laittaa ja minne? Paluupumpun jälkeen tietysti, mutta onko öljylinjan pituudella merkitystä?
Nuo lättiksen pumputhan ei ole mitään suur teho kamppeita..
WLA öljynsuodatin
En ole mikään WLA asiantuntija, mutta tällaistä löysin netistä:
"Billy covered this one well. Palmer's book, and a reprint of an original manual, are readily available on the Internet. The shop manual has a very good picture and a flow diagram. Also, I don't know how stock your bike is, but an oil filter is a must. Yours did not come with one. But, they can be retrofitted, easily. Billy and I both are advocates of oil filtering. Your scavenger pump is more than capable of pumping oil thru a filter. If stock appearance is what you want to maintain, you can hide a filter somewhere on the frame, and splice it into your return line. There is an abundance of metal and carbon that floats thru your engine, when it's running. Some of it settles in pockets and screens, in the gearcase. The really small stuff justs keeps floating. "
http://www.hydra-glide.com/phpBB2/kb.ph ... icle&k=473
Suosittelivat käyttämään Harrikan suodattimia, 10 mikronia on ok. Suodattimen ohitusventtiilin tulee aueta alle 10 PSI, mutta niinhän ne lähes kaikki tekevätkin.
Ja tuolla lisää, kuvankin kanssa
http://www.hydra-glide.com/phpBB2/kb.ph ... icle&k=112
"Billy covered this one well. Palmer's book, and a reprint of an original manual, are readily available on the Internet. The shop manual has a very good picture and a flow diagram. Also, I don't know how stock your bike is, but an oil filter is a must. Yours did not come with one. But, they can be retrofitted, easily. Billy and I both are advocates of oil filtering. Your scavenger pump is more than capable of pumping oil thru a filter. If stock appearance is what you want to maintain, you can hide a filter somewhere on the frame, and splice it into your return line. There is an abundance of metal and carbon that floats thru your engine, when it's running. Some of it settles in pockets and screens, in the gearcase. The really small stuff justs keeps floating. "
http://www.hydra-glide.com/phpBB2/kb.ph ... icle&k=473
Suosittelivat käyttämään Harrikan suodattimia, 10 mikronia on ok. Suodattimen ohitusventtiilin tulee aueta alle 10 PSI, mutta niinhän ne lähes kaikki tekevätkin.
Ja tuolla lisää, kuvankin kanssa
http://www.hydra-glide.com/phpBB2/kb.ph ... icle&k=112
http://www.flatheadpower.com/tech/viewf ... 08ad9ac149
pistetääs vielä tuo linkki.. haulla pitäis löytyä keskustelua aiheesta. ainaki joskus oon tuolta aiheesta lueskellu. pitäis nimittäin ittekki väsätä jonninmoinen filtteri.
,Tomi
pistetääs vielä tuo linkki.. haulla pitäis löytyä keskustelua aiheesta. ainaki joskus oon tuolta aiheesta lueskellu. pitäis nimittäin ittekki väsätä jonninmoinen filtteri.
,Tomi
HD WLA & FXSTS, Royal Enfield bullet, KO-D8
Laitoin viime kesänä tollasen pannarista repäistyn törpelön. Ohivirtausventtiiliä löyty nurkista kahta jäykkyyttä, joista veltompi kii. Filsa Purolator, tjsp. Laitoin sielunrauhan vuoksi läpinäkyvällä puutarhaletkulla, ja pelaa.
Hämmäselin pitkään, kun ei öljy meinannut tummua alkuun ollenkaan, heh.
Jumpe
Hämmäselin pitkään, kun ei öljy meinannut tummua alkuun ollenkaan, heh.
Jumpe
Itsellä myöskin pikkulätyskän filtteröinti edessä, kun projekti edistyy siihen vaiheeseen. Tuli huomattua toi 60 vuoden lian kerääntyminen öljytankkiin, kun laikkasin sen auki. 4 tuntia liottelua vahvallä liuottimella, niin alkoi tulla kirkas pelti esiin. Oli kyllä semmosta tervaa, ettei sitä täysin rempattuun koneeseen voi päästää.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 20:34 28.08.2005.
- Paikkakunta: pohjola
Eräs vaihtoehto on että ei laita suodatinta ollenkaan. Nämä lätyskät on kansaneläke iässä, ts ovat pelanneet tähänkin asti. Harvemmalla tulee kesässään kovin monta tuhatta kilometriä ajelua. Vaihtaa vain öljyjä tarpeeksi usein. Toisaalta lätyn öljynkierto on aika herkkä laji, kun sitä painetta eikä erityisesti virtaamaa ole kovin runsaasti. Öljynsuodin voi helposti rikkoa öljynkierron herkän ekologisen
tasapainon. Mutta toisaalta, jos tuntuu että suodin pitää asentaa, niin se pitää sitten asentaa.

Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
noniin.. pannumallin tötterö tilauksessa. eihän tätä operaatiota kehtaa enää venyttääkkään. nyt miettiin sopivaa paikkaa sille. vaikka eipä tuo linkin kuvan paikkakaan paha ois.
aivan.. onhan tuolla jo sen 66vuotta paukuteltu henkseleitä ilman minkäänmoista filtteriä, mutta kyllä semmonen ainaki mulle hiukka mielenrauhaa tuo.
,Tomi
aivan.. onhan tuolla jo sen 66vuotta paukuteltu henkseleitä ilman minkäänmoista filtteriä, mutta kyllä semmonen ainaki mulle hiukka mielenrauhaa tuo.
,Tomi
HD WLA & FXSTS, Royal Enfield bullet, KO-D8
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 20:34 28.08.2005.
- Paikkakunta: pohjola
Tai sitten vanha pumppu ei jaksa pumpata ollenkaan tai pumppaa huonommin vastuksen ollessa liian suurijean-baptiste kirjoitti:hmm, toisaalta;eikö tuolla suodattimen antamalla virtausvastuksella ole öljynpainetta lisäävä vaikutus..äkkiseltään luulisi.![]()
Itse vielä kiikun/kaakun, laitanko/enkö. Viime kesän reilu 1200km meni iloisesti ilman filtteriä paukutellessa joten näillä kilsoilla riittäis öljynvaihto, mutta mutta..

Eli kun vastusta liikaa niin öljy ei kierrä riittävästi, ohivuotoa ym.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Tuota,tuota...Suodatinhan tulee paluupuolelle eikä siten vaikutajean-baptiste kirjoitti:hmm, toisaalta;eikö tuolla suodattimen antamalla virtausvastuksella ole öljynpainetta lisäävä vaikutus..äkkiseltään luulisi.![]()
Itse vielä kiikun/kaakun, laitanko/enkö. Viime kesän reilu 1200km meni iloisesti ilman filtteriä paukutellessa joten näillä kilsoilla riittäis öljynvaihto, mutta mutta..
öljynpaineisiin. Jos ahdistaa niin öljyä jää koneeseen jarruttamaan.
Paluupumpun teho riittää hyvin autonfilsuillekin,
t.vellu
Pistin juuri suodattimen lättään, K&N stanu H-D suodatin.
(made in thailand)
Jo suodattimen esitäytössä sae50 öljyllä huomas ettei kovin
suurta vastusta fillteri aiheuta. Hyvin virtaa läpi ihan painovoimalla.
Filtterin sijoitin taka-akselin etupuolelle gummiletkujen päähän.
Normaalisti näyttää ruikkivan paluuöljy öljytankiin tyhjäkäynnilläkin.
Suodattimet on sen verran halpoja, että niitä voi vaihdella useamminkin,
että pysyvät hyvin läpivirtaavina.
(made in thailand)
Jo suodattimen esitäytössä sae50 öljyllä huomas ettei kovin
suurta vastusta fillteri aiheuta. Hyvin virtaa läpi ihan painovoimalla.
Filtterin sijoitin taka-akselin etupuolelle gummiletkujen päähän.
Normaalisti näyttää ruikkivan paluuöljy öljytankiin tyhjäkäynnilläkin.
Suodattimet on sen verran halpoja, että niitä voi vaihdella useamminkin,
että pysyvät hyvin läpivirtaavina.