Norsunkorva työn alla

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Spöke
Viesti:

Norsunkorva työn alla

Viesti Kirjoittaja Spöke »

Tohon mun panshoveliin pitäisi loihita uusi väri, putket ja istuin. Käytin pari tuntia lauantai-iltaa ja sain aikaan tuon näköisin tekeleen:
http://kuvablogi.com/nayta/865259/
Tuosta pitäisi jatkaa, hieman mielipiteitä utelen, vaikka itelle tätä teenkin;
-Kandeeko tällaisen duogliden istuimeen laittaa jousia, tarkoitus on tehdä alkup.tyyppinen kiinnitys eli T-bar? Takapumput vaihtuu jäykkiin 11" iin, hakkaako persauksiin liikaa ilman joustoja?
-Olisiko tuohon hyvä laittaa nahan alle telttapatjaa, joku muu, mikä? Ei, en ole hienoperse, mutta... Mikäs niissä alkuperäsissä rystyn ja lättiksen jakkaroissa on toppauksena?

-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
jönssi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jönssi »

Mulla on rautsikassa 11" jäykät ja istuin mallia kova. Kyllä se persuuksissa tuntuu. Itse kyllä laittaisin joko jouset penkin alle tai sopivasti pehmustetta. Hyllyssä olis pari kappaletta vanhoja niittokoneen jakkaroita, pitäisköhän rautikseen.... hmmm. 8)
Juvakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juvakka »

Miulla on jäykkäperäsessä kova penkki eikä se oo vaivannu. :D
Tuota retkipatjaa en suosittele pehmusteen materiaaliksi, kun se ei ajastaan enää oikein palaudu ja jääpi verhoilu hassusti löysälle... solukumi toimii paremmin.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Parissa viime satulassa olen käyttänyt menestyksekkäästi auton äänieristeeksi tarkoitettua vaahtomuovia - limilevyksi taitavat ammattipiireissä kutsua. Palautuu nätisti ja on sopivan kimmoisa.

Kuva

Tuota saa vaikka Biltemasta ja asennusta helpottaa valmis liimapinta. Ja kun on ensin muotoillut pehmusteen oikeaan malliin niin kun vetää vielä yhden kymppimillisen päällimäiseksi niin että jää se foliokalvo ehjäksi niin saa samalla kosteuseristyksenkin.
Jukkauuno

Viesti Kirjoittaja Jukkauuno »

Juuri sain oman satularojektin päätökseen ja pehmusteena on 10 mm limilevy. On vähän jämäkämpää, kuin tuo Bilteman kymppimillinen, eli ei pohjaa niin helposti. Satula tuli muotoiltua siten, että ei sallinut tuon paksumpia pehmusteita. Satulassa on sitten kyllä jouset, jotta jäykkäperä ei lyö ihan koko voimalla persiille. Metriäkään en ole vielä ajanut, joten aika saa näyttää kuinka tuo toimii...
Vastaa Viestiin