ulkoinen ölynkierto pannun kansille

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Pörre

ulkoinen ölynkierto pannun kansille

Viesti Kirjoittaja Pörre »

mulla STD:n kannet joissa paikat ulkoiselle öljynkierrolle. Mikä on todellinen hyöty jos sellasen tohon täräytän? Nostajat muutettu jäykiks ja nostajapesien öljyreiät tukittu.Usein stroukkikoneis näitä näkyny ja stroukattu on tämäkin mylly.
Problem number II: Mäntiin ja pyttyihin ilmestyny kummallisia skraiduja viime kesänä. Oli helmois jo viime talvena jälkiä mutta nyt on ympäri mäntää ja pytyiski jo pienet pystynaarmut. Öljyn vähyytty?
-PANHEADS MC-
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

No mulla tulis mieleen seuraavat.
-Kansille menevä öljy ei lämpene niin paljon kun kulkiessa kuuman pytyn sisällä.
-Pääsee eroon mahdollisista vuotoherkistä kohdista juuri- ja kannentiivisteen läpivienneissä. Ei ehkä niinkään stroukeissa vaan bigboreissa.
Tajushan sen jo tehdaskin lopulta kun aikansa kikkaili. Knucklessa on ja pannuunkin tuli takas vikana vuonna -65. Ja shovelissahan oli aina.

II. Tuskin öljyn vähyyttä, niinkuin käy ilmi tossa keskitappiketjussa.
Mä ehdottaisin huonoja öljyjä ja huonoa tai puuttuvaa filsua.
Pörre

filsu oli uus. öljyt oli tosin teboilin super D 50w muistaakseni. halpaa ku saippua eli ei ehkä parasta, mutta onpa sitä muutki näis käyttäny. taidan lätkästä ton ulkoisen kierron ens kesäks.
-PANHEADS MC-
Pan58

Re: ulkoinen ölynkierto pannun kansille

Viesti Kirjoittaja Pan58 »

Pörre kirjoitti:mulla STD:n kannet joissa paikat ulkoiselle öljynkierrolle. Mikä on todellinen hyöty jos sellasen tohon täräytän? Nostajat muutettu jäykiks ja nostajapesien öljyreiät tukittu.Usein stroukkikoneis näitä näkyny ja stroukattu on tämäkin mylly.
Problem number II: Mäntiin ja pyttyihin ilmestyny kummallisia skraiduja viime kesänä. Oli helmois jo viime talvena jälkiä mutta nyt on ympäri mäntää ja pytyiski jo pienet pystynaarmut. Öljyn vähyytty?
II: Minkälainen ilmansuodatin kaasuttimessa ? Naarmut voi johtua ilman mukana tulleista epäpuhtauksista .
Pörre

ilmanputsari ihan S&S:n suodatin pisaranmuotoiseen koppaan
-PANHEADS MC-
Pörre

pitkääkö sitte jostain muualta tilkitä öljyn kulkua ku laittaa ulkoisen reitin kansille??
-PANHEADS MC-
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kyl mun mielestä, jotta olis jotain hyötyä, kandeis tulpata vaikka lohkosta dekkitasosta kierretulpalla ja kannesta tiivistetasosta kans. Ja siis nimenomaan jollain muulla konstilla kun pelkästään laittamalla tiivari sellaseen asentoon, että menee umpeen.
Pörre

eli jos ei muuta merkitystä ku lämpöjutut (mulla ei vuoda kansi eikä dekkitasosta eikä oo bigbore( niin ei varmaan suurta merkitystä suomen olosuhteis tolla ulkosella öljynkierrolla? Onhan näillä lennetty arizonassaki kautta aikain.
-PANHEADS MC-
rampo63

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

Pörre kirjoitti:eli jos ei muuta merkitystä ku lämpöjutut (mulla ei vuoda kansi eikä dekkitasosta eikä oo bigbore( niin ei varmaan suurta merkitystä suomen olosuhteis tolla ulkosella öljynkierrolla? Onhan näillä lennetty arizonassaki kautta aikain.
Joo mut jos varaudutaan siihen ilmastonmuutokseen
Vastaa Viestiin