Peltipoliisi

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viesti:

Re: kuin myöskin

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Sam01 kirjoitti:...ja kohta täälläkin on kahdesta suunnasta kuvaaottavat tolpat.
Ei nyt sentään, johan suomalainen poliitikko on keksinyt tähän konstin jonka toteuttamisen maksaa moottoripyöräilijä - Lyly Rajalahan ehdotti taannoin pyöriin pakollista eturekisterikilpeä... :evil:

www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=2856
Ilkimys

Kierretään

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

No menin ihan vasiten katsomaan näitä uusia tolppia. Siinä on se taittosarana noin puolessa välissä tolppaa ja niin pieni ettei sitä vauhdissa kyllä huomaa. Ne induktiolangat on noin 10 m päässä tolpasta parin metrin välein.
Toisin sanoen liinat kiinni vähän ennen tolppaa tai koukkaus vastaantulijan kaistan kautta, (Ei silloin kun joku tulee vastaan, voi tehdä kipeetä!) niin jääpi passikuvat ottamatta.
Ja vielä kun Tomtomit kertovat missä tolpat ovat niin elämä jatkuu tasaisen huolettomana. :twisted:
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Hieman sivuun ja aiheeseen liittyen, mutta onko puhelimen tiedoilla mitä todistusarvoa? Muistelisin joskus noijja-krapulassa ajelleeni kone kiinni.

Jumpe
böötömi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja böötömi »

Olen neuvonut satavarman keinon ettei tule hankaluuksia:Ajele suurinpiirtein rajoitusten mukaan. :D
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

böötömi kirjoitti:Olen neuvonut satavarman keinon ettei tule hankaluuksia:Ajele suurinpiirtein rajoitusten mukaan. :D
Noh, tarkennan. Jostain kylä- tai tapahtumareisulta kun on ollut lähtö hieman epävarmana, niin tuli mieleen tämä takaisinlaskenta. Eli milloin olen lähtenyt ja mistä.
En tietenkään kehoita ketään moiseen leikkiin, mutta... Fakta kiinnostaisi. Eräs toveri tiesi (työ) kertoa tapauksesta, jossa varastettu rekka paahtanut, mutta eivät voineet pollareille antaa tietoja.

Jumpe
karvinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karvinen »

Osaako kukaan sanoa et kuin pitkään menee kun sakko lappua kolahtaa postilaatikosta? Et monenko viikon jälkeen uskaltaa huokasta helpotuksesta?
Eski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eski »

mulle tuli seuraavalla viikolla
jussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Ensin sieltä tulee viikon parin välein pari ilmoitusta kirjeitse, että se lappu pitää käydä poliisilaitoksella hakemassa. Ne kun heittää roskiin niin alkavat soittelemaan perään ja jos sekään ei tehoa, hakevat himasta. Ei se itse sakko himaan tule toistaiseksi, vaan se pitää itse hakea. Siksi että allekirjoitustilanteessa kuskin lärviä pitää verrata siihen kuvaan.

Mutta tilanne saattaa muuttua jatkossa, jos ne aletaan lähettämään auton omistajalle suoraan kuskia kyselemättä.
Life Member
karvinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karvinen »

sit varmaan voi alkaa huokasta helpotuksesta. 5 viikkoa odoteltu et milllon tippuu.
Bootsi

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

jussi kirjoitti:Ensin sieltä tulee viikon parin välein pari ilmoitusta kirjeitse, että se lappu pitää käydä poliisilaitoksella hakemassa. Ne kun heittää roskiin niin alkavat soittelemaan perään ja jos sekään ei tehoa, hakevat himasta. Ei se itse sakko himaan tule toistaiseksi, vaan se pitää itse hakea. Siksi että allekirjoitustilanteessa kuskin lärviä pitää verrata siihen kuvaan.

Mutta tilanne saattaa muuttua jatkossa, jos ne aletaan lähettämään auton omistajalle suoraan kuskia kyselemättä.
Paitsi että esim. täällä pohjoisessa on ruuhkaa seriffien kuvakäsittelijöillä, niin saattaa mennä yli kuukausikin, ennen kuin mitään kuuluu.

Filmit lähetetään kuulemma jonnekkin etelä/keskisuomeen"teetettäväksi".
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

böötömi kirjoitti:Olen neuvonut satavarman keinon ettei tule hankaluuksia:Ajele suurinpiirtein rajoitusten mukaan. :D
Näin ole minäkin tehnyt mutta ohitustilanteisiin lähdettäessä on kiva tietää että onko siellä telkänpönttö odottamassa vai ei. Ei ole kiva vetää toisesta ohi ja heti jarrutella kun kaistalle pääsee takaisin.
Keskinopeutta mittaavat tolpat tietty poistaa tämän ongelman :)

Affe
smuige
Viesti:

TCS lehdessä uutinen

Viesti Kirjoittaja smuige »

Ranskassa paraikaa menossa oikeusjuttuja, koska jotkut paikalliset tutkaperiaatteella toimivat kamerat on asennettu väärin, mm. väärään kulmaan ja liian "herkiksi" eli kalibroitu väärin.
Satoja vääriä sakkoja.

Uutinen Sveitsin Autoliiton (TCS) lehdessä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Eski kirjoitti:mulle tuli seuraavalla viikolla
Autolla todetusta kameravalvonnan potretista, sakkolappu lähetetään auton omistajalle tai haltialle(vaimolle) n. viikon sisällä. Ilmoitti ettei ole ko.kuvassa näkyvä ajaja vaan kertoi minun tietoni. Koska muuten sakko olisi tullut hänelle.
Viivytystaistelua voi jatkaa, mutta turhaan, pakkohan se oli siellä laitoksella käydä ja toteamassa potretin koskevan minua. Tutkapysäytyksestä ei tarvinnut käydä laitoksella.
Koska edelleenkään eivät kuvaa moottoripyörää, niin ei peltipoliisi edelleenkään reagoi ohitustilanteessa moottoripyörään, kun olet vielä vastaantulijan kaistalla. Silloin ne eivät reagoi millään tavalla mihinkään, ei autoon tai moottoripyörään. Kun ei ole antureita.
Mutta niin kun sanottu, kolme kertaa testattu ihan piruuttaan. Anturien päältä. Moottoripyörällä.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tuossapa peltipoliisin ehkäisyyn linkki.

Ja teknistä tietoa Suomessa käytetystä järjestelmästä (osa 3 järjestelmän toteutus, sivu 16 alkaen)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

jutaharri kirjoitti: Koska edelleenkään eivät kuvaa moottoripyörää, niin ei peltipoliisi edelleenkään reagoi ohitustilanteessa moottoripyörään, kun olet vielä vastaantulijan kaistalla. Silloin ne eivät reagoi millään tavalla mihinkään, ei autoon tai moottoripyörään. Kun ei ole antureita.
Mutta niin kun sanottu, kolme kertaa testattu ihan piruuttaan. Anturien päältä. Moottoripyörällä.
Kannattasko kokeilla vielä vähän isommallakin pyörällä, kuten homosohvalla tai boss-hossilla jos se pyöräksi lasketaan.
Vastaa Viestiin