Auton rengas

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Sporttiboy
Viesti:

Auton rengas

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Nyt alkaa oleen se aika vuodesta että tarttee hankkia kaikkea kivaa että sais villit visiot toteutettua talven aikana sit kum malttaa panna mopon telakalle.

Kokemuksia autonrenkaan ajo-ominaisuuksista kaipaisin, siis ihan oikeita ja vertailevia. Olis vaan passelimpia kokoja sillä puolen mutta en haluis luopua niistä viimeisistä ajettavuuksista ihan kokonaan.

Kuin menee mutkaan??
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

Kaverilla oli jäykässä chopper Nortonissa joku pyöreäolkainen 15 tuumainen auton rengas,se ainakin päästeli kurviin sellasta haipakkaa et heikompia hirvitti.Kyllä se perässä ajessa näytti aika hurjalta kun kanttiin kääntäessä rengas pyöri ihan kulman varassa,mut ei kaveri koskaan kylläkään lipannu sen renkaan takia,muuten kylläkin 8)
pannu-52

Viesti Kirjoittaja pannu-52 »

Joo höpinät siksee...n.10000 km tuli ajettua viime kesänä jäykkäperällä ja takana 225/60-15 auton rengas, kaharella matouralla. Ettei kaikki olis nii heleppoa ni se vanne heitti valehtelematta 20-30mm aksiaali suunnas ja ei haitannu mitään. Sateella oli hiano vilkuilla taakse ku tuli niinku suihkarin vana peräs...Nopeuret oli aina ylinopeuksia, ku eihä mulla oo mittarii varaa.... :wink: Siälä se pyärii niinku muukki, mutta etupyäränä on kyllä tavallinen 21" rengas.

Pannu-52
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jes, samaa mieltä ku Pannu -52 :!:
Mulla oli ekassa Harrikassani, jäykkärunkoisessa Rautapää Sportyssä takana 165-15 autonrengas ja meno oli todella vakaata, tukevaa ja miellyttävää. Painetta oli n. 0,5-0,7 kiloa. Pyörässä oli +8" Hydra-keula ja 90/90-19" rengas edessä. Oli paremmat ajo-ominaisuudet kuin Big Twin Evolla - tosi on!
Ja mikä parasta, autonrenkaat ovat halpoja ja kokoja löytyy :wink:
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Täähän mua kiinnostaakin, tarttis sellanen koko jota ei tunnu moponrenkaista löytyvän...

Onks kenelläkään silleen kokemusta että olis sama mopo ollut alla sekä perinteisellä donitsilla, että autonrenkaalla?

Terolla vissiin oli siinä -52 Pannussaan toissakesänä vielä tavallinen rengas jos en väärin muista :roll:
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Yleisen sovun nimissä en esitä kommenttiani asiaan mutta tulipa tuossa mieleen - näin varsin mielenkiintoisen näköisen härvelin päivänä muutamana; vanha iso lätyskä jossa oli sekä edessä että takana 15" autongummi. Oli aika perverssin hienon näköinen laite.
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mä kokeilin nuorena poikana tota autonrengasta edessä ja totesin että siinä se ei toimi. Tulee ohjauksesta vähän "kulmikas".
Makuasioista kun on hyvä kiistellä, niin kyllä chopperin ainut oikea takarengas on korkea profiilinen 15" autonrengas. Muodit on sitten asia erikseen.
laphilainen
Viesti:

Niin

Viesti Kirjoittaja laphilainen »

Mulla on ollut jäykkäperä kopterissa sekä pyörän että auton rengas, enkä ole RR:ä niin paljon harrastanut että olisi ajo-ominaisuudet kärsineet. Mutta jos todella mennään äärirajoilla, varmasti on eroja ajo-ominaisuuksissa. Itse en alkaisi sporttiin välttämättä auton rengasta tunkemaan...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jäykkäperäisiin autonrengas OK :!:
Jousiperäisiin mp-rengas :!:

Piste ja loppu 8)
Aappo

Viesti Kirjoittaja Aappo »

Itellä oli aikoinaa jäykkäperäsessä sohvelissa 185/ 15 ja hianosti pelitti, nyt kun pyäränä softail niin enpä luopunu autonrenkaasta vaikka onkin jousiperä, pistin vaan lisää leveyttä 205/ 15 ja hyvinhä toi pelittää ku sai paineet sopivaksi, tosin se jousiperäkin on "jousiperä" :wink:
pannu-52

Viesti Kirjoittaja pannu-52 »

Sporttiboy muistat väärin! Se rengas oli 175-15 saabin rengas. Sitä joutuki sitte mettästämää aika pitkään. Ei meinaa diilerit halunnu myyrä yhtä rengasta vaan neliä. 8O No seki kulu melekee puhki ku ketjut oli liian lähellä...hehe heheh....Lääkitykset kohillee,,,vkl.ppu tulos...
:?

Pannu-52
Vastaa Viestiin