Kahvatupit pois ohjaustangosta

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Kahvatupit pois ohjaustangosta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mikä olis helpoin, nopein ja vaivattomin tapa saada pois kahvatupit ohjaustangosta?
Onko olemassa jotain "poppakonsteja" vai onko ainoa tapa vaan takoa jotain puupalikkaa apuna käyttäen ne pois...? :oops:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Onhan noita kikkoja...

Mikäli kummituppeja ei ole liimattu paikoilleen ne lähtevät helpoiten kun niitä työntää/vetää sormenpäillä avoimesta päästä, siis ei purista.
Voit myös kokeilla paineilmaa kaasukahvan irrottamisen jälkeen mikäli kytkinpuolen tupessa ei ole reikää.
Mikäli liimattu niin varovasti ohkaisella ruuvarilla tms. pyöräytä koko tupen mitalta ympäri niin että liima irtoaa joka paikasta ja nitkuta varovasti pois paikaltaan.

Jos meinaat joka tapauksessa vaihtaa tupet niin mattopuukko esiin ja vedä ne halki. Et niillä kuitenkaan enää mitään tee.
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Tolla paineilmalla lähtee mukavasti. Kahvalämppäreiden sielunelämästä ja asentamisesta jne. laajemmin: http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-6.html#6.2 ...erityisesti kannataa lukaista se vika hiukan pidempi juttu...
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Terve,

Mä selvitin homman niin, että ruiskutin erittäin ohkasella neulalla öljyä kumin ja stongan väliin ja nitkuttelin välillä jolloin öljy pääsi tunkeutumaan joka paikkaan. Kahva lähti kuin rasvattu. :wink:
Vieras

Johan läks!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitoksia neuvoista!

Liimaa oli laitettu, ruiskuttelin tosiaan hieman öljyä ja samalla pienellä puupalikalla ja vasaralla naputtelin kahvatuppeja pois - lähti nätisti irti!
Ei tarvinnu rikkoa, eli tupit kierrätykseen :wink:

Kiitoksia neuvoista!
Sporttiboy
Viesti:

Entäs takas???

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mutta sitten kun se on saatu pois, milläs olette liimanneet takaisin paikoilleen?

Meinaan kolmatta tai neljättä kertaa tällä kaudella tuppi pyörii kädessä ja just se väärä tietenkin, siis se missä ei oo narua kiinni.

Liimavinkkejä kaipailisin, Bostikit ja Sikaflexit on jo kokeiltu :roll: :roll:
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

Kierrä muutama kierros sellasta kangaspintaista eristysnauhaa stongaan ja kaasukahvaan ja sit mätkit ne tupit paikoilleen,niin kyllä pysyy!!! :wink:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Mutta sitten kun se on saatu pois, milläs olette liimanneet takaisin paikoilleen?

Putsaa tanko, ruiskauta väkevä annos mamman hiuslakkaa tuppeen ja tuppi nopeasti paikoilleen... Anna kuivua rauhassa.

Olin itse hieman skeptinen ko. kiinnitteen kanssa, mutta viime kesän tuppi pysyi hienosti paikallaan eikä osoita mitään irtoamisen merkkejä.
kimmos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Itse olen käyttänyt spraymaalia asennuksessa. Menee liukkaasti paikoilleen ja maalin kuivuttua pysyy varmasti.
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Kiitti vinkeistä, tarttee varmaan kokeilla kunhan malttaa pistää ton seisomaan.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vastaa Viestiin