softail jäykäksi
softail jäykäksi
Joo, kaverille vähän virikkeitä etsin... kuinka moni on vääntänyt softailinsa jo jäykkäperäksi - olisko kuvia? Olisi kiva nähdä minkälaisia luomuksia on syntynyt ja miten toteutettu. Mahdollinen aihio olisi ´88 softaili, jossa jo 180 takarengas yms.
kiitos.
kiitos.
Re: softail jäykäksi
Tungen tähän samaan ketjuun..JST-FXR85 kirjoitti:Joo, kaverille vähän virikkeitä etsin... kuinka moni on vääntänyt softailinsa jo jäykkäperäksi - olisko kuvia? Olisi kiva nähdä minkälaisia luomuksia on syntynyt ja miten toteutettu. Mahdollinen aihio olisi ´88 softaili, jossa jo 180 takarengas yms.
kiitos.
Täällä alkamassa myös jäykkisprojekti ja lähtökohtana springer keulainen -88 softail. Mielenkiintoista olisi saada kuvia muiden toteutustavoista ja projekteista ja tietenkin vinkkejä jolla lopputulokesta saisi siistin ja kliinin. Samalla voisi laittaa hakuun rakentelijan pääkaupunkiseudun (+200km..) tuntumasta joka voisi korvausta vastaan softailini runkoa pilkkoa ja jäykäksi rakennella. Takarenkaaksi tulossa maltillinen 200mm.
..ei ehkä paras mutta halvin..
Kysyppäs www.tomholm.com - löytyy Karjaalta.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
anteeksi että nostan tän ylös uudelleen.
Projekti alkamassa vuodenvaihteen jälkeen ja mielenkiinnolla kuuntelisin muiden vastaavan projektin tehneitä (jos joku on jo sellaisen tehnyt).. Eli softailista runko poikki, iskarit mäkeen ja perä jäykäksi.
(ps. ylimääräisiksi jää ne sivupalat jos jollain tarvetta)
Projekti alkamassa vuodenvaihteen jälkeen ja mielenkiinnolla kuuntelisin muiden vastaavan projektin tehneitä (jos joku on jo sellaisen tehnyt).. Eli softailista runko poikki, iskarit mäkeen ja perä jäykäksi.
(ps. ylimääräisiksi jää ne sivupalat jos jollain tarvetta)
Herää kysymys, MIKSI? Runko näyttää edelleen kolholta softaililta, ehkä ainoa hyöty tuosta on että lokarin voi laittaa kiinni renkaaseen ja satulan lokariin. Softailin runkoa on jonkun verran tullut tutkittua ja jos ei havittele mitään megaleveitä takakumeja niin jäykkäperäksi muuttaminen ei vaikuta isolta hommalta. Eipä se levittäminenkään, silloin vaan pätkisin putket poikki sieltä keskitolpan juuresta asti.Aappo kirjoitti:...repästään vaan iskarit mäelle ja laitetaan tilalle metalliputket, ei jousta ei
Aappo kirjoitti:Tiedän parikin hemmoa jotka ovat toteuttaneen jäykkäperäisyyden sillä, että repästään vaan iskarit mäelle ja laitetaan tilalle metalliputket, ei jousta ei
..jooo.. Mutta se ei ole mun projektissa tärkeää että takapäässä ei ole jousitusta (olisihan se letkeämpää ajella jousiperällä) vaan se että saan rungosta linjakkaan ja kevyen näköisen. Softailin rungon jousituksen/swingin rakennelmat eivät vaan kuulu linjakkaaseen ja kliiniin chopperiin. Ja tämä oli vain MINUN henkilökohtainen mielipiteeni, onneksi makuja on monia ja näemme tienpäällä hyvinkin erinäköisiä viritelmiä.
Ja tähän viritelmään olen päätynyt jo valmiiksi tallissa olevan softailin takia ja tietenkin niiden kuuluisien prosenttien säilymisen kannalta.
(ps. Olen keskustellut asiata eräässä tattitsella sijaisevassa rakentamossa ja saanut erittäin positiivista kannustusta yritykselle, kiitos sinne.)
Myös Shovelin alkuperäisen rungon muuttaminen jäykkäperäiseksi on laillista.JPP kirjoitti:Onko -77 Shovelin alkuperäisen rungon muuttaminen jäykkäperäiseksi laillista? Selviääkö pelkillä prosenteilla rekisteriotteessa?
Tarvike jäykkäperärunkoahan ei saa Suomessa (vielä) rekisteriin...
Rungon vaihtaminen ei puolestaan ole (vielä) laillista.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
mcmies
Sinulla on selvästikin erittäin kehittynyt maku chopperin linjojen suhteen! Otapa siis rälläkkä ja hitsauskone kauniiseen käteen, sahaa se runko siitä banaanien etupuolelta poikki ja hitsaa siihen esteettinen, jäykkä takahaarukka.kallio kirjoitti:..jooo.. Mutta se ei ole mun projektissa tärkeää että takapäässä ei ole jousitusta (olisihan se letkeämpää ajella jousiperällä) vaan se että saan rungosta linjakkaan ja kevyen näköisen. Softailin rungon jousituksen/swingin rakennelmat eivät vaan kuulu linjakkaaseen ja kliiniin chopperiin.
..mä vähän arvelinkin että joku vielä vetää herneen nenään kun sanon että softailin runko ei MINUN mielestäni ole juurikaan kaunis...mcmies kirjoitti:Sinulla on selvästikin erittäin kehittynyt maku chopperin linjojen suhteen! Otapa siis rälläkkä ja hitsauskone kauniiseen käteen, sahaa se runko siitä banaanien etupuolelta poikki ja hitsaa siihen esteettinen, jäykkä takahaarukka.kallio kirjoitti:..jooo.. Mutta se ei ole mun projektissa tärkeää että takapäässä ei ole jousitusta (olisihan se letkeämpää ajella jousiperällä) vaan se että saan rungosta linjakkaan ja kevyen näköisen. Softailin rungon jousituksen/swingin rakennelmat eivät vaan kuulu linjakkaaseen ja kliiniin chopperiin.
![]()
![]()
-
mcmies
McMies, väärinymmärrettyjen kuningas
... Mies joka käveleekin nykyään niin että katse ei suinkaan osu buutsinkärkiin vaan silmät tähyävät kuvitteellisen +28" etuhaarukan päässä pyörivään eturenkaaseen - tällaisen miehen kirjoittamana edellinen teksti pitää ymmärtää pitkäkeulaisille jäykkäperille sielunsa myyneen ihmispolon todellisten sydämen tuntojen tulkintana.
havannoin aiemman viestin hieman väärin.. anteeksi siitä.. (ja +28" kuulostaa hyvältä)mcmies kirjoitti:Täsmennettäköön tässä, että toisin kuin AKE:n herrojen nenässä ja muissa ruumiinonkaloissa, minun nenässäni ei ole PALKO:a ("Palvelujen kokonaisuudistus"). Edellisessä viestissäni tarkoitin joka sanaa.
![]()
![]()