Jatketaan vielä vähän. Kun kommentteja pyydettiin.
Evo Chopper kirjoitti:Eli löytyy hyvät t-kappaleet, jotka pitäisi chopperiin asentaa.
Ongelmana on että t-kappaleet ovat 0-asteen kulmalla (eli ILMAN kulmaa) jotka haluaisin muuttaa 7-asteisiksi.
Kysymys kuuluu:
miten homma tehdään?
Olen kyllä selvillä siitä mikä kannattaa ja mikä ei, mutta nyt on tällainen "pakkomielle" modata nämä t-kappaleet "käyttökelpoisiksi".
Evo Chopper kirjoitti:
en kyllä omasta mielestäni maininnutkaan että aion ITSE tehdä kyseisen homman JOS edes siihen ryhdytään.
Ekasta lainauksesta jäi kyllä VAHVA vaikutelma, että itse meinasit homman tehdä, siksi hieman kriittinen kommenttini (ei millään pahalla edelleenkään).
Tuo tehtaan valmistamien osien huonous??? Tehdas kuitenkin JOUTUU VASTAAMAAN tuottamansa rakenteluaihion kestävyydestä alkuperäisenä.
Jos ja kun joku pellepeloton puolestaan tekee pyöräänsä itse osia, kenellä vastuu?
Itse tehdyt/muutetut osat ovat todennäköisesti myös hyviä ja kestäviä. Kuka sitä paskaa itselleen tekisi - tieten tahtoen.
Mitoista, materiaaleista, työtavoista ym tietämätön puolestaan saattaa tehdä ihan mitä tahansa.
Siksi onkin hyvä, että täälläkin kysellään.
Karsastusmiestä nyt ei välttämättä tarvitse pelätä, suurin osahan rakentelijoista osaa käyttää ihan tervettä kaupunkilaisjärkeäkin.
Ja on hiton hienoa, että vehkeitä rakennetaan ja muutellaan.
Siihen sitä tietotaitoa eri aloilta tarvitaan.
Kuten hemuli totesikin:
hemuli kirjoitti:Harmaata aluetta joka tapauksessa eikä tällainen toiminta ole suositeltavaa kenelle tahansa kyläsepälle. Yllä oleva tekstikin perustuu pelkästään suunnitelman asteelle jääneisiin projekteihin.