Säädöistä?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

pyjis

Säädöistä?

Viesti Kirjoittaja pyjis »

Onkelmana, kun ryyppy päällä käyttää pyörää lämpimäks kakkospytty tyäntää melko mustaa savua, ykkösestä ei huomaa mitään.
Sit kun lähtee ajamaan, niin tahtoo jonkin aikaa(3km) röpöttää ja käydä vajaa moottorisena, eli ei ota jenkuu. Voiskos se nyt tulppa karstottuu niin pahasti et ei kunnolla anna kipunaa vai mistä vois johtuu? Sekin ihmetyttää se musta savu kakkospytystä.
hemuli
Viesti:

Re: Säädöistä?

Viesti Kirjoittaja hemuli »

pyjis kirjoitti:Onkelmana, kun ryyppy päällä käyttää pyörää lämpimäks...
Mielestäni ongelma tuli jo heti tässä ensimmäisessä lauseessa. Ei kannata käyttää lämpöiseksi ryypyn kanssa vaan heti kun pystyy niin tien päälle ja ryyppy pois.

Toinen mikä näillä keleillä tulee niin kaasari alkaa jäätämään. Tippa tenua tankkiin jeesaa.
Viimeksi muokannut hemuli, 12:37 27.10.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anselmi
Viesti:

Re: Säädöistä?

Viesti Kirjoittaja anselmi »

pyjis kirjoitti:Onkelmana, kun ryyppy päällä käyttää pyörää lämpimäks kakkospytty tyäntää melko mustaa savua, ykkösestä ei huomaa mitään.
Sit kun lähtee ajamaan, niin tahtoo jonkin aikaa(3km) röpöttää ja käydä vajaa moottorisena, eli ei ota jenkuu. Voiskos se nyt tulppa karstottuu niin pahasti et ei kunnolla anna kipunaa vai mistä vois johtuu? Sekin ihmetyttää se musta savu kakkospytystä.
Terve! Mulla oli tuon tapaisia ongelmia tässä muutama päivä sitten. Kylmänä startatessa kävi vaan toisella pytyllä. 5km ajon jälkeen hyppäsi toinenkin pytty peliin mukaan. Eteneminen oli kuitenkin nykivää, varsinkin matalemmilla kierroksilla. Tarkastin tulpan ja antoi kipinää. Bensaa sai normaalisti. Vaihdoin joka tapauksessa tulpan. Ja sehän sitten auttoikin. Eli ei ilmeisesti kunnollista kipinää tullut. Tulppa oli joltisenkin musta. Suuttimet vaihdettu hiljattain ja penkissä en ole kerinnyt käyttämään. Lienee seos rahtusen rikkaalla.
Minä olen pyörään ja pyörä minuun sangen tyytyväinen
pyjis

Viesti Kirjoittaja pyjis »

No joo tarkemmin kun ajattelee ongelma tais alkaa kun vaihdoin tarviketulpat alkuperäisiin. Ja eiku tarvike romut takasin.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Lisäsin tuohon edelliseen viestini jäätämisongelman ihan sen takia että itsellänikin on samansuuntaisia oireita - duunimatka on alta viisi kilsaa ja nyt kun syksyn tullen lämpötila putoaa lähelle nollaa niin pyörä ei oikein tykkää käydä tyhjää, tuntuu juuri siltä että toinen pytty on pois pelistä ja putkista puskee mustaa. Loraus masinolia pitäisi auttaa.
anselmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anselmi »

hemuli kirjoitti:Lisäsin tuohon edelliseen viestini jäätämisongelman ihan sen takia että itsellänikin on samansuuntaisia oireita - duunimatka on alta viisi kilsaa ja nyt kun syksyn tullen lämpötila putoaa lähelle nollaa niin pyörä ei oikein tykkää käydä tyhjää, tuntuu juuri siltä että toinen pytty on pois pelistä ja putkista puskee mustaa. Loraus masinolia pitäisi auttaa.
Pitää kokeilla itsekin tuota.
Minä olen pyörään ja pyörä minuun sangen tyytyväinen
Vastaa Viestiin