Käytettyjen hinnat / pyörä 14

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Läski-Freddy

Käytettyjen hinnat / pyörä 14

Viesti Kirjoittaja Läski-Freddy »

-
Viimeksi muokannut Läski-Freddy, 20:19 30.09.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Suomi24-palstalla on ollut jonkin verran tästä asiasta keskustelua

No nyt oletkin löytänyt todella luotettavan tietolähteen...

>Nyt kun olen isoa pyörää ostamassa, niin mitäpä luulette millasen häksättimen saisi hankittua 14 tonnilla?

Ostatko kotimaasta vai haetko itse Saksasta?

>Evo softaili olisi tarkoitus ostaa ja nythän on jo muutamia siihen hintaan ollutkin kaupan.

Joo, kyllähän niitä joitakin tosiaan on tuohon hintaan näkynyt, kannattaa seurata esim, tämän saitin linkit-osastolta löytyvien jobbareiden ilmoituksia.

>Voisiko tuohon hintaan vaatia mitään herkkuja, vai joudunko tyytymään ihan standardi pyörään?

Voithan sä vaatia mitä tahansa, mutta "halvan" ostaja on usein tarjonnan armoilla. Arvaan että et saa standardipyörää tuohon hintaan... Perusteluna se, että 14 te:n evo-softaili on sen verran vanha, että edellinen omistaja on tuohon ehtinyt laittamaan yhtä ja toista.
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Tuolla rahalla saa 80- ja 90-luvun taitteen perusvarustellun softtailin. Germaaniassa ne näyttävät maksavan 10000-12000 erkkiä ja siihen sitten verot yms. kulut päälle.
Suomessa halvimmat ovat 14 teur pinnassa, joten sinun pitää itse laskea, mistä laite kannattaa hommata.
Niinkuin totesin, kummoisia herkkuja ei pääsääntöisesti ko. summalla saa.

Editoin sen verran, kun S&S 'kerkesi' väliin. Nopean nettisurffauksen tuloksena voi kyllä todeta, että jos 14 teur:n pyörässä on lisävarustetta, niin se on korkeintaan jotain karmeaa kotkanpääkilkettä ja nahkahapsua...
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Nopean nettisurffauksen tuloksena voi kyllä todeta, että jos 14 teur:n pyörässä on lisävarustetta, niin se on korkeintaan jotain karmeaa kotkanpääkilkettä ja nahkahapsua...

Joo, tätä minäkin tarkoitin... Siis 14 te:lla ei saa standardipyörää, vaan nimenomaan sellaisen, johon on laitettu yhtä ja toista, etenkin jos pyörä on germaaniasta kotoisin. Tuo yhtä ja toista tarkoitta juuri kiilteleviä kotkia siellä täällä, mahdotonta satulaa ja tankoa yms, joiden korjaamiseen saa kulutettua euron jos toisenkin (näin ainakin omassa aikoinaan kohtuuorgiksena ostetussa).

Tekstistäni varmaankin käy ilmi, mutta sanottakoon vielä, että itse ottaisin pyöräni mieluiten mahdollisimman orgiksena... Yleensä tehtaan jälkien korjaaminen oman maun mukaiseksi on helpompaa kuin innokkaan harrastelijakustomoijan työn tulosten.
Viimeksi muokannut s&s, 12:52 04.11.2003.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Läski-Freddy

Viesti Kirjoittaja Läski-Freddy »

-
Viimeksi muokannut Läski-Freddy, 20:20 30.09.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Yleensä tehtaan jälkien korjaaminen oman maun mukaiseksi on helpompaa kuin innokkaan harrastelijakustomoijan työn tulosten.

Todettakoon vielä, että tätä varmaankin miettivät myös minun entisten pyörieni seuraavat omistajat...
Komppi
Viesti:

Vanhasta Evosta..

Viesti Kirjoittaja Komppi »

No mä tuotatin keväällä -86 Evo Dynan, ajoin kauden aikana tosin vaatimattomat 3500km - mopsa pelasi kuin junan vessa, vaikka oikeista kilsoistakaan ei ole varmuutta - lisäämällä vain menovettä tankkeihin. :P
No, nyt olisi tarkoitus kyllä vaihtaa öljyt talvella valmiiksi ensi kautta varten :?
"Kesällä vaan puita uuniin,
talvella on fundeeraamisen aika"
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Läski-Freddy kirjoitti:Jaa no minulle tarjottiin juuri 14 te hintaista täysin orkkiskuntoista softailia. Muuten olisin varmaankin tehnyt kaupat, mutta vuosimalli oli turhan vanha. Ihan ensimmäisiä evoja kun ei tee mieli ostaa.
Evokoneista lujimmat tehtiin nimenomaan ensimmäisinä vuosina. Sitten 90-luvun taitteessa tuli nämä laitteet joissa oli ongelmia runkolaakeripesien kanssa (lähtivät pyörimään lohkovalussa). Ainoa mikä tökkii ennen -89 tehdyissä laitteissa (ulkonäöllisesti) on startin shovelimallinen solenoidi joka törröttää enskakopan kyljestä.

Ja mitä tulee pyörien alkuperäisyyteen/rakenneltuihin niin valukotkatouhu on persiistä mutta hyvää palikkaa sisältävästä pyörästä joutuu kyllä maksamaan enemmän kuin stanukikkareesta.

Itse ottaisin kyllä mieluiten täysin vakion pyörän jotta pääsee puhtaalta pöydältä rakentamaan. Jos kaupan kohteena olevassa pyörässä on palikkaa jonka joka tapauksessa siihen hommaisin on se plussaa.
Juju on siinä että mikäli aikoo rakentaa, pitää nähdä ostettava pyörä "pintaa syvemmältä" eli on oltava määrätyt suuntaviivat joiden mukaan aikoo rakentaa ja muodostaa ostettavasta pyörästä mielessään "aihiokuva".
Olisitte nähneet oman pyöräni ostovaiheessa; apehanger, 20cm maavara, +6" keula ilman runkomuutoksia ym. :oops: Mutta laitteessa oli paljon hyvää palikkaa sekä paljon rahanarvoista myytävää osaa. Käytännössä rahoitin koko pyörän rakentamisen myymällä siihen sopimattomat osat niitä enemmän tarvitseville.
Vastaa Viestiin