Mulla on nyt alkuperäiset peilit, jotka ovat surkeat. Tärinän vuoksi ei näe mitään ja vaikka ei tärisisikään, niin näkyy vain kyynärpäät. Ulkonäössäkään ei ole kehumista.
Onko ehdotuksia/kokemuksia hyvistä peileistä?
Olisikohan jotkut tangonpääpeilit hyvät? Mulla on kahvojen päässä parin sentin 'tyhjä' tila, johon voisi ehkä kiinnittää sellaiset.
Vaatimukset tärkeysjärjetyksessä:
1. Hyvä tai edes jonkinlainen näkyvyys taakse.
2. Siedettävä ulkonäkö.
3. Kohtuullinen hinta.
Pyörä on -04 Lightning.
Peilit Buelliin
Laitoin emännän sporttiin tällaiset stonganpääpeilit:

Näkyvyys on erinomainen koska niissä on kupera linssi - ei muuten löydy kovin monesta halpispeilistä. Omat kappaleet tilasin ebaysta mutta jälkeenpäin huomasin että samat kikkareet olisi saanut lähes samaan hintaan Stormilta.
Ainoa miinus noissa on että joutuu vähän varomaan ahtaammissa paikoissa. Stongan leveys kuitenkin kasvaa viitisentoista senttiä noiden kanssa.

Näkyvyys on erinomainen koska niissä on kupera linssi - ei muuten löydy kovin monesta halpispeilistä. Omat kappaleet tilasin ebaysta mutta jälkeenpäin huomasin että samat kikkareet olisi saanut lähes samaan hintaan Stormilta.
Ainoa miinus noissa on että joutuu vähän varomaan ahtaammissa paikoissa. Stongan leveys kuitenkin kasvaa viitisentoista senttiä noiden kanssa.
-
Don Quijote
Mulla on Buellissa noi samat (?) Motraxin valmistamat peilit kuin Hemulin postauksessa. Mutta vaan alumiinin värisenä...
Aivan helvetin hyvät! Molemmista peileistä näkee todella hyvin, ei tärise millään nopeudella ja on mun mielestä myös aika räyhän näköiset. Hintakin on ihan siedettävä, ostin omani Hanxilta Mäntsälästä. Suosittelen lämpimästi!
Tuota kuperaa linssiä ei muuten löydy edes kovin monista kalliimmista peileistä, esim. Oberonilla on siistejä vastaavia, mutta hinta on yli kaksinkertainen ja silti suoralla lasilla...
Itsellä tuli peilien vaihto eteen kun vedin lipat ja molemmat peilit hajosi säpäleiksi siinä rytinässä. Ja ne alkuperäiset on kyllä surkeat ja aika hirveän näköiset myös
Aivan helvetin hyvät! Molemmista peileistä näkee todella hyvin, ei tärise millään nopeudella ja on mun mielestä myös aika räyhän näköiset. Hintakin on ihan siedettävä, ostin omani Hanxilta Mäntsälästä. Suosittelen lämpimästi!
Tuota kuperaa linssiä ei muuten löydy edes kovin monista kalliimmista peileistä, esim. Oberonilla on siistejä vastaavia, mutta hinta on yli kaksinkertainen ja silti suoralla lasilla...
Itsellä tuli peilien vaihto eteen kun vedin lipat ja molemmat peilit hajosi säpäleiksi siinä rytinässä. Ja ne alkuperäiset on kyllä surkeat ja aika hirveän näköiset myös
Täsmennettäköön noista tangonpääpeileistä vielä sen verran että nehän tulee stongan sisään kiinni. Eli se parin sentin "tyhjä" mistä Pera puhuu on pelkkä muovitulppa ja se pitää kammeta pois ja laittaa peilin kiinnikeosa tilalle. Sitten vaan kiristetään ulkopuolelle jäävästä kuusiokolokannasta ja runko kiilautuu tiukasti stongan sisään.
Linssien kuperuudesta - sehän levittää näkökenttää mutta samalla myös vääristää sitä. Ite koin niin, että laajemalta alalta hokas, että takana on jotain, mutta sen arvioiminen miten kaukana se takana tuleva on oli vaikemapaa. Varmastikaan kaikki eivät pidä tätä ongelmana mutta mua se keljutti niin että jatkossa aion suosia tasaisia linssejä.
Ex-pyörässä oli juurikin mainitut Stormilta hommatut tangonpääpeilit. Sinällään ne on ihan näppärät ja niillä saa siivottua ohjaustangon olemusta kun törröttävistä peilien varsista pääsee eroon.
Ex-pyörässä oli juurikin mainitut Stormilta hommatut tangonpääpeilit. Sinällään ne on ihan näppärät ja niillä saa siivottua ohjaustangon olemusta kun törröttävistä peilien varsista pääsee eroon.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
-
Don Quijote
Taitaa suurin osa ns. alkuperäisistä peileistä olla enempi tai vähempi kuperia, ainakin autoissa on ja harrikan sekä buellin orgis-peilit on kuperat. Siksihän niissä jenkkipeileissä on se varoitus "Objects in mirror are closer than they appear"
Mun mielestä laajempi näkökenttä on tärkeämpi ominaisuus kuin absoluuttinen etäisyys, mulla on aina tapana kääntää päätä ennen kaistanvaihtoa tms. jolloin etäisyyskin tulee nähtyä oikein.
Mun mielestä laajempi näkökenttä on tärkeämpi ominaisuus kuin absoluuttinen etäisyys, mulla on aina tapana kääntää päätä ennen kaistanvaihtoa tms. jolloin etäisyyskin tulee nähtyä oikein.