Osia USA:sta, helppoa kuin namin syönti
Eikös sen feedbackin voi antaa myöhemmin kuin myyjä?hemuli kirjoitti:Katselin juuri tuota mun tapausta, myyjä oli saanut saman oloisesta toiminnasta jo muutaman negatiivisen feedbackin - itse en viitsinyt sellaista jättää koska se tietää lähes automaattisesti negatiivista myös itselle. Eipä tarvitse sieltä mitään ostaa...
Ja tulis henkilön luotettavuus esille, mistä muuten itsekkään (näin jälkikäteen) olisit asian muuten tiennyt.
Ja kyllä asiasta eli vedätyksestä on syytä laittaa palautetta!
Niin ei mene muut sitten retkuun.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
Kokkonen
Kyllä nyt sentään joku, itsellä 100 ostosta (Saksassa) ja lähes poikkeuksetta myyjä on antanut palautteensa ennen minua, vaikka itsekään en siinä vitkuttele. Voi olla maiden välillä kulttuurieroja, USA:sta olen ostanut vain muutaman osasen ja enpä nyt muista missä järjestyksessä niissä mentiin...hemuli kirjoitti:Ebayssa kukaan myyjä ei anna palautetta ennen ostajaa.
ebay
eBay kauppaa on tullut myös tehtyä USAsta ja yhtä kauppaa lukuunottamatta toiminta on ollut AAAAA+++++, niinkuin siellä on tapana palautetta antaa.
Tää yks ongelmatapaus meni ruotuun heti, kun kerroin sille sähköpostissa että joudun kohta laittamaan negatiivista palautetta ebay:hin.
Viimeksi Wisecon takomännät shoveliin, jonkun kauppiaan vanhaa varastoa (pakettista näki että oli lojunut pitkään hyllyssä), n. 120? rahteineen + tulleineen täällä. Taitaa olla niin evo-markkinat isossa
maailmassa että vanhempiin saa osia dumppaushinnoilla.
Mutta, silti samaan hengenvetoon tätä täällä jo aiemminkin jankutettua asiaa; mielellään sitä myös Suomestakin ostaa niistä liikkeistä joista saa mm. neuvontapalvelua kaupanpäälle.
Tää yks ongelmatapaus meni ruotuun heti, kun kerroin sille sähköpostissa että joudun kohta laittamaan negatiivista palautetta ebay:hin.
Viimeksi Wisecon takomännät shoveliin, jonkun kauppiaan vanhaa varastoa (pakettista näki että oli lojunut pitkään hyllyssä), n. 120? rahteineen + tulleineen täällä. Taitaa olla niin evo-markkinat isossa
maailmassa että vanhempiin saa osia dumppaushinnoilla.
Mutta, silti samaan hengenvetoon tätä täällä jo aiemminkin jankutettua asiaa; mielellään sitä myös Suomestakin ostaa niistä liikkeistä joista saa mm. neuvontapalvelua kaupanpäälle.
Jep,tuo on kyllä käytäntönä yleensä,mutta ne myyjät tai paremminkin liikkeet jotka ovat tehneet enemmänkin bisnestä saattavat antaa feedbackit etukäteen.Jokusia kertoja on käynyt näin.Harvemmin yksityiset myyjät antavat,mutta onpa jokunen tälläinenkin tapaus ollut.hemuli kirjoitti:Ebayssa kukaan myyjä ei anna palautetta ennen ostajaa.
Tuon oman tapauksen kanssa kävi näin,myyjä ilmoitti että tuon rahtiyhtiön käyttäminen sopii ja antoi tuntuvan alennuksen tuohon kauppaan,sisämaan rahti oli ainoastaan 22 dollaria!.
En sitten tiedä oliko myyjän kokemattomuutta vai ahneutta tuon UPS:in taksojen mukaisen laskun lähetys vai mitä.Sitä ei voi kieltää etteikö 220 dollarin alennus rahtiin lämmittelesi mukavasti mieltä
Tietty rahtiyhtiö nappaa omansa tuosta lähetyksestä,mutta edelleen lämmittelee siitäkin huolimatta.
Ei muuta kun hot rod-namia odottelemaan amerikasta
Re: ebay
Itse arvostan tätä asiaa enemmän, kuin halpaa hintaa! En ole kuitenkaan noiden mopon osien kanssa pelannut niin paljon, että olisi tietämystä kaikesta. Joten hyvä palvelu saa saappani suunnistamaan kohti kotomaista liikettä.Timppa kirjoitti:; mielellään sitä myös Suomestakin ostaa niistä liikkeistä joista saa mm. neuvontapalvelua kaupanpäälle.
Aiheen aloittajalle: täytyy sanoa, että nauroin kun luin viestiäsi!!!
En siis pidä Sinua naurettavana, mutta osasit kirjoittaa osuvasti! (älä siis vielä lataa sitä haulikkoasi)
Re: ebay
No se tämän kirjoituksen tarkoitus olikin. Hauskaa oli mullakin kirjoittaessaKK kirjoitti:Itse arvostan tätä asiaa enemmän, kuin halpaa hintaa! En ole kuitenkaan noiden mopon osien kanssa pelannut niin paljon, että olisi tietämystä kaikesta. Joten hyvä palvelu saa saappani suunnistamaan kohti kotomaista liikettä.Timppa kirjoitti:; mielellään sitä myös Suomestakin ostaa niistä liikkeistä joista saa mm. neuvontapalvelua kaupanpäälle.
Aiheen aloittajalle: täytyy sanoa, että nauroin kun luin viestiäsi!!!![]()
![]()
En siis pidä Sinua naurettavana, mutta osasit kirjoittaa osuvasti! (älä siis vielä lataa sitä haulikkoasi)
Minä olen pyörään ja pyörä minuun sangen tyytyväinen
-
piese
12v laturi rautapäähän ebaystä (usa) rahteineen 179$ mutta jo viisi viikkoa menny, ovat kyllä jo suomeen saapuneet ja ajokautta jäljellä (eka lumipallon heitin kyllä jo 11.9 kotiportailta) mutta kun on pimeää niin eipä näe ajella, joten kyllä taidan rahdata rahat suomalaiselle kauppiaalle on se ajelu kuitenkin mukavampaa kuin (väärässä paikassa) säästäminen toki rikkoontumisen mahdollisuus pienenee

Korjataan hinta, olikin 171$ ja jenkeistä suomeen meni 5 päivää ja nyt on sitten tullipostissa oottelemassa jakelua nämä postin tarkkailun mukaan, siis aika paljon meni aikaa ennen ku saivat laturin hyllystä ja postitettua mutta iso maa ja isot toleranssit
Korjataan hinta, olikin 171$ ja jenkeistä suomeen meni 5 päivää ja nyt on sitten tullipostissa oottelemassa jakelua nämä postin tarkkailun mukaan, siis aika paljon meni aikaa ennen ku saivat laturin hyllystä ja postitettua mutta iso maa ja isot toleranssit
Mietiskelin tuossa noita omia viimeaikojen osatilauksia, niin vaikeimmat oli jopa Mannelle vaikea selittää puhelimessa, niin mietin että mitenhän noi oikein ois jonkun ulkomaan katalookista voinut tilata.
Se on totta että halvalla saa, mutta vaikkei näillä mun vähillä tilauksilla olekaan väliä, niin mitäs sitten kun et helsingissäkään saa sitä öljynsuodatinta muualta kuin "H.O.G." Kauppiaalta.
Mitäs sitten tehdään?
No mietitään että laitetaan puoti pystyyn ja myydään harrastajille "sopuhintaan"
Täähän lähtee nousuun ja menestyy sekä myy osia hintaan jossa sekä myyjä ja ostaja ovat tyytyväisiä.
Kauppiaita tulee ja menee. Muutamia jää jäljellekin.
Jossain vaiheessa tulee isompi kauppias ja ostaa "häirikön" markkinoilta ja taas ollaan samassa tilanteessa.
Mutta muistakaa: Tää on vain kapitalismia, ja eräs tuttu kommunisti!!!!??? totesi mulle kerran että Harley Davidson on vain materiaalia tai jotain????
No joka tapauksessa se arvosti enemmän sivuvaunu uralia kuin mun pannupäätä...
Se on totta että halvalla saa, mutta vaikkei näillä mun vähillä tilauksilla olekaan väliä, niin mitäs sitten kun et helsingissäkään saa sitä öljynsuodatinta muualta kuin "H.O.G." Kauppiaalta.
Mitäs sitten tehdään?
No mietitään että laitetaan puoti pystyyn ja myydään harrastajille "sopuhintaan"
Täähän lähtee nousuun ja menestyy sekä myy osia hintaan jossa sekä myyjä ja ostaja ovat tyytyväisiä.
Kauppiaita tulee ja menee. Muutamia jää jäljellekin.
Jossain vaiheessa tulee isompi kauppias ja ostaa "häirikön" markkinoilta ja taas ollaan samassa tilanteessa.
Mutta muistakaa: Tää on vain kapitalismia, ja eräs tuttu kommunisti!!!!??? totesi mulle kerran että Harley Davidson on vain materiaalia tai jotain????
No joka tapauksessa se arvosti enemmän sivuvaunu uralia kuin mun pannupäätä...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
USA:n postimaksut
Moro, mulla on kans ollut eBay kavereiden kanssa rahtimaksu erimielisyyksiä.
Jenkit ei tiedä että heillä on vielä POSTILAITOS l. USPS l. UNITED STATES POSTAGE SERVICE ne luulee että on vain TNT, UPS, DHL jne...
Laittamalla suoran ohjeen että ne voi laskea international paketin seuraavalla sivulla + pakkauskulut? http://ircalc.usps.gov/
niin on tapahtunut kummia asioita - äijät lähettää kiitoksia kun oon informoinut niitä USPS tarjoamista palveluista.
Jenkit ei tiedä että heillä on vielä POSTILAITOS l. USPS l. UNITED STATES POSTAGE SERVICE ne luulee että on vain TNT, UPS, DHL jne...
Laittamalla suoran ohjeen että ne voi laskea international paketin seuraavalla sivulla + pakkauskulut? http://ircalc.usps.gov/
niin on tapahtunut kummia asioita - äijät lähettää kiitoksia kun oon informoinut niitä USPS tarjoamista palveluista.
If You ain't Harley-Davidson, You ain't shit!
Re: Osia USA:sta, helppoa kuin namin syönti
Iso kiitos Anselmille!!! Jos tuon tarinan luettuaan on vielä pahalla päällä, niin se on sitten jo ihan tosissaan fataaliaanselmi kirjoitti:Tässä vähän toisenlainen esimerkki miten tikkuista voi olla tuo osien tilaaminen USA:sta.
Re: Osia USA:sta, helppoa kuin namin syönti
No katotaan seuraako jatkoa. Tässä vähän mielessä pyörinyt josko hankki Andrewsin nokathtc kirjoitti:Iso kiitos Anselmille!!! Jos tuon tarinan luettuaan on vielä pahalla päällä, niin se on sitten jo ihan tosissaan fataaliaanselmi kirjoitti:Tässä vähän toisenlainen esimerkki miten tikkuista voi olla tuo osien tilaaminen USA:sta.![]()
![]()
Minä olen pyörään ja pyörä minuun sangen tyytyväinen