2004 TC KYTKIN EI IRROTA

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

tomppa

2004 TC KYTKIN EI IRROTA

Viesti Kirjoittaja tomppa »

Moi mulla on -04 Tc Softil mutta kytkin on surkea, kylmänä saa pelätä
etta hampaat irtoo rattaista lämpösenä niin ja näin!Huhut kertoo jostain huoltotidotteesta onko kellä tieto?Kaverin -04 Heritage toimii samalla tavalla.
Terv Tomppa :cry: :cry:
Kokkonen

Viesti Kirjoittaja Kokkonen »

Ottamatta se enempää kantaa ko malliin, niin yleisimpiä syitä siihen ettei kytkin irroita ovat:
- väärin säädetty kytkin/vaijeri
- vääntyneet levyt
- väärät öljyt

Minulla ei ole tietoa huoltotiedotteista, jotka koskisivat softailin kytkintä.
delkron 15

Re: 2004 TC KYTKIN EI IRROTA

Viesti Kirjoittaja delkron 15 »

Ei taida nämä jarrut ja kytkimet olla Harrikan vahvimpia puolia!? Minun vanha Pannupää oli aina menossa vaikka kytkin pohjassa ja samanlainen tuntuu olevan tämä Lapiopääkin mutta nämähän näitä vanhempia paskoja ja sen jotenkin ymmärtää! Pitäis minusta 04 malli pelittää paremmin?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kovasti tuntuu kaikki uudet harrastajat manaavan Harrikan läpeensä paskaksi laitteeksi heti kun joku yksittäinen vipstaakkeli ei toimikaan niin kuin siinä käyttökorollassa.

Olen omistanut laitteita vuosimallihaarukassa 1954-2000 ja kaikki ne on aina toimineet niin kuin on tarkoitettu. Viimeistään siinä vaiheessa kun pieleen tehdyt säädöt on korjattu kohdalleen.

Tänä keväänä taisteltiin kaverin -80 shovelin kytkimen kanssa. Ei irrottanut, ei sitten millään. No, purettiin se muutamaan kertaan ja laitettiin kaikki niin kuin pitää ja viimein pääsi heppu suu hymyssä paanalle.

Manuaali kouraan ja kytkintä säätämään, tai sitten paikalliselle korjaamolle ja homma hoitoon.

Kokkosen listaan lisäisin vielä väärän tyhjäkäyntinopeuden, jos käy liian korkeilla kierroksilla niin voi rutista.
delkron 15

älä pahastu

Viesti Kirjoittaja delkron 15 »

Kun se paska on mulla vain semmonen sanonta aivan kuin yhdellä kaverilla naisista että kaikki ne on huoria! Ei se minua haittaa vaikka vähän liikkeelle könyää! Kyllä kait sohvin kytkimen säätämällä saa kuntoon ja manuaali ahkerassa käytössä!
Sepixlh
Viesti:

Re: 2004 TC KYTKIN EI IRROTA

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

tomppa kirjoitti:Huhut kertoo jostain huoltotidotteesta onko kellä tieto?
Terv Tomppa :cry: :cry:
En ainakaan pikaisella selaamisella löytänyt 95-05 huoltotiedotteista mitään kytkimeen liittyvää, ainoastaan enskan tiivisteen muutos löytyi... jos huhu puheet jätettäisiin omaan arvoonsa ja lyötäisiin faktat tiskiin :twisted:
Huoltotiedotteita ja ohjeita on tuossa 95-05 välille noin 750 kpl jos tiedät tiedotteen numeron niin voin sinulle siitä tiedon kaivaa .
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
skipper
Viesti:

Viesti Kirjoittaja skipper »

Ainahan se vähän rapsahtaa kun vaihteen laittaa päälle. Onhan sulla tyhjäkäynti säädetty oikein 950-1050 rpm?

Tarkista kytkimen säädöt! Jos sulla ei manuaalia niin Hdjoken sivuilta löytyy hyvät ohjeet, kohdasta vinkkejä.

http://www.hdjokke.com/EsittelyU.htm
tomppa

Viesti Kirjoittaja tomppa »

:D Kiva olla uusi harrastaja mutta ärsyttää kun pörä ei toimi oikein ehkä
suurin ongelma on ruisku (rpm liian korkea kylmänä) ja laatikko sukua
30 luku.Säädöt tehty ohjeiden mukaisesti ja on aina toiminut aikasemmim
minun omistuksessa ollut Softailit (3kpl) .Ostin melkein uuden pyörä
ettei tarvis taistella pyörän kanssa , tallista löytyy riittävästi korjattava.
Omistan HD:t 1918-2004
HD terv. Tomppa
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

tomppa kirjoitti::D Kiva olla uusi harrastaja...
Okei, taisi tulla vähän kärjistetysti sanottua eikä tuo tekstini liittynyt varsinaisesti tähän tapaukseen - enemmänkin sen kirvoitti Delkron 15:n tokaisu "Ei taida nämä jarrut ja kytkimet olla Harrikan vahvimpia puolia" ja sen jälkeen todetut viat hänen omistamissaan laitteissa.

Kuitenkin ne vanhatkin vehkeet saa toimimaan kun ne säätää oikein. Ei mitään selkeitä vikoja pidä ottaa ominaisuuksina.

Kuten jo aikaisemmin sanoin, korkea tyhjäkäyntinopeus vaikuttaa huomattavasti vaihteiston toimintaan. On käsittämätöntä, kuinka näissä uusissa ruiskuvehkeissä kone huutaa hoosiannaa ennen kuin kaasukahvaan edes kosketaan. Ja virallinen huoltopiste pitää tilannetta normaalina. Sen verran on kitkaa enska- ja laatikkoöljyssä että kun koneessa on tarpeeksi runtua niin kyllä rusahtaa vaikka kytkin irrottaisi ihan niinkuin pitäisi.

Ei ollut tosiaan tarkoitus Tomppaa mollata, olen toki pannut merkille laaja-alaisen suhtautumisesi harrastukseen näinä vuosina.
jussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Pitää kai näissä uusissakin kytkin välillä säätää ja enskaöljyt vaihtaa. Jos nolla nelosessa ei vaihteet mene kunnolla päälle niin jotain feelua siinä kytkimessä on. Kokkosella oli aika hyvä lista mistä lähteä liikkeelle.

Vajaan kahden kesän ja reilun 20 tkm:n kokemuksella 06 ruiskupelistä (tai oikeastaan reilun 40 tkm:n kun niitä on kaksi perheessä) väitän että ei H-D:n laatikko ja kytkin ole koskaan toiminut niin hyvin kuin näissä uusissa. Huolimatta siitä ruiskupelin korkeammasta tyhjäkäynnistä, laatikko rusahtelee huomattavasti vähemmän kuin vanhemmissa. Aikaisempaa komemusta on laitteista mallia -57, -84, -91, - 94 ja -95. Ja tässä vaiheessa koputan puuta kun sitä kokemusta nykyisestä fillarista on vasta kahdelta kesältä.

Onkos Hemulillakin uusi ruiskupeli kun noin asiantuntevasti sen toiminnasta kertoo? Eikös sen laatikkoöljyn kitkan pitäisi vähentää rusahtelua, ainakin maalaisjärjen mukaan näin olisi?
Life Member
Vastaa Viestiin