PYÖRÄ PASKANA VAKUUTUS MAKSETTAVA?
Mulla oli tuommoinen Pohjolan "läpi vuoden voimassa" -vakuutus. Pari viikkoa sitten kysyin tarjouksen If:stä ja vaihdoin lennosta yhtiötä ja uusi vakuutus on justiinsa tuommoinen seisonta-ajallinen vakuutus.
Pohjola sitten palautti 180 euroa liikennevakuutuksen ajalta jonka olin jo maksanut.
Ei kai sinullakaan pitäisi olla tuon ihmeellisempi homma, vaihda yhtiötä vaikka If:iin josta saat tuon seisonta-ajallisen vakuutuksen. On muuten liikennevakuutuksena muutenkin reippaasti halvempi kuin tuo Pohjolan.
Pohjola sitten palautti 180 euroa liikennevakuutuksen ajalta jonka olin jo maksanut.
Ei kai sinullakaan pitäisi olla tuon ihmeellisempi homma, vaihda yhtiötä vaikka If:iin josta saat tuon seisonta-ajallisen vakuutuksen. On muuten liikennevakuutuksena muutenkin reippaasti halvempi kuin tuo Pohjolan.
Sori paniikkimielialasta
Tuota mp:n poikkeusta en tiennyt, nyt sen tiedän - olettaen tuon tiedon olevan oikea
Järkevältä se ainakin tuntuu.
Tuon rekisterimuutoksen ilmaisin huonosti. Tottakai vakuutusyhtiötä voi vaihtaa, mutta liikennevakuutus (ei kasko) on iät ajat ollut merkittynä rekisteriotteeseen ja edellyttää siis konttorilla käyntiä, koska tuo liikennevakuutuksen muutos on rekisterimuutos. Sitten vain uuden vakuutustodistuksen (tarra tms.) kanssa konttorille ja muutos tulee rekisteriin ja uusi ote tulostetaan. Näin on ollut ainakin niin kauan, kuin itse olen mitään menopelejä omistanut
Itse olen pyrkinyt valitsemaan vakuutusyhtiön etukäteen hintojen ja ehtojen mukaan ja ei ole koskaan tarvinnut pelkän yhtiön vaihdon takia konttorille mennä ja olen vaihtanut yhtiötä tarvittaessa aina jonkun muun suuremman muutoksen yhteydessä. Nyt tietysti näiden ympärivuotisten mp-vakuutusten uusi tilanne aiheuttaa täysin perusteltuja ja suositeltavia syitä liikennevakuutusyhtiön muutoksille ilman muita muutoksia.

Tuon rekisterimuutoksen ilmaisin huonosti. Tottakai vakuutusyhtiötä voi vaihtaa, mutta liikennevakuutus (ei kasko) on iät ajat ollut merkittynä rekisteriotteeseen ja edellyttää siis konttorilla käyntiä, koska tuo liikennevakuutuksen muutos on rekisterimuutos. Sitten vain uuden vakuutustodistuksen (tarra tms.) kanssa konttorille ja muutos tulee rekisteriin ja uusi ote tulostetaan. Näin on ollut ainakin niin kauan, kuin itse olen mitään menopelejä omistanut
Itse olen pyrkinyt valitsemaan vakuutusyhtiön etukäteen hintojen ja ehtojen mukaan ja ei ole koskaan tarvinnut pelkän yhtiön vaihdon takia konttorille mennä ja olen vaihtanut yhtiötä tarvittaessa aina jonkun muun suuremman muutoksen yhteydessä. Nyt tietysti näiden ympärivuotisten mp-vakuutusten uusi tilanne aiheuttaa täysin perusteltuja ja suositeltavia syitä liikennevakuutusyhtiön muutoksille ilman muita muutoksia.
Tätäkään ei pidä yleistää ja tilanne on muuttunut ratkaisevasti viimeisen vuoden aikana. Oma pyörä, ikä, paikkakunta ja käyttökauden pituus yms. vaikuttavat ja vain itse kysymällä muutamasta yhtiöstä saa itselleen edullisimman tarjouksen. Viime kesänä Pohjolan seisomaton oli minulle Helsingissä selvästi halvempi rautikselle, kuin IF:n seisova ja jo tämän vuoden huhtikuussa tilanne oli taas päin vastoin IF:n seisovan eduksi FLH:lle, joskaan ei yhtä selvästi. Tämän päivän tilannetta ei kysymättä tiedäIf:iin josta saat tuon seisonta-ajallisen vakuutuksen. On muuten liikennevakuutuksena muutenkin reippaasti halvempi kuin tuo Pohjolan.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Re: PYÖRÄ PASKANA VAKUUTUS MAKSETTAVA?
Oletko kysynyt vaikuttaako ns "korjaamotodistus" Pohjolassa asiaan.pete67 kirjoitti:Eli mulle aivan uusi juttu, Pohjolassa tämä ns. Läpivuoden vakuutus.Pyörällä lipat, ja paskaks pyörä sekä ukko.Vakuutusmaksu on maksettava, sillä eivät anna pistää seisontaan, vaikka mopo paskana ja odottaa korjausta HD-CENTERIN pihalla.Eli vakuutusta on maksettava vaikka ei pyörä ajokunnossa...Kertokaahan olenko suotta ihmeissäni..
Henkilökorvaus hässäkkä on mennyt mallikkaasti toistaiseksi...
Sanoivat että jossain esitteessä lukee tämä seisonta aika homma???PRKL..
Ainakin jotkin seisonta-ajatonta vakuutusta kauppaavat hyvittävät vakuutusmaksun jos mopo seisoo korjaamolla yli 30pv ja korjaamo antaa todistuksen että ajoneuvo on ajokelvottomana korjaamolla.
Ei edellytä konttorilla käyntiä eikä muutakaan puuhastelua, otteen molemmat osat mukaan ja vakuutusyhtiöön he hoitavat sen AKE:n suuntaan, uusi ote tulee postissa. En tosin ole varma hoituuko kaikissa konttoreissa, omalla kohdalla näin on hoitunut. Katsastuskonttorilta otteen saa heti mukaan.Joe Cool kirjoitti:Tottakai vakuutusyhtiötä voi vaihtaa, mutta liikennevakuutus (ei kasko) on iät ajat ollut merkittynä rekisteriotteeseen ja edellyttää siis konttorilla käyntiä, koska tuo liikennevakuutuksen muutos on rekisterimuutos.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
lähivakuutuksessa homma hoitui näin :
keväällä pannuun otin seisontaajattoman vakuutuksen ja kun talliin tuli
toinen pyörä kesällä johon myös otin samanlaisen vakuutuksen, NIIN samalla
kysäisin että voisiko pannun vakuutuksen muuttaa "vanhan" tyyppiseksi,
...ei mitään ongelmaa vakuutustyypin vaihdossa,ja samantien pannu seisontaan ja taisin jotain jo maksettua rahaa saada hyvityksenäkin...
että on niissä vakuutusyhtiöissä eroja.........
keväällä pannuun otin seisontaajattoman vakuutuksen ja kun talliin tuli
toinen pyörä kesällä johon myös otin samanlaisen vakuutuksen, NIIN samalla
kysäisin että voisiko pannun vakuutuksen muuttaa "vanhan" tyyppiseksi,
...ei mitään ongelmaa vakuutustyypin vaihdossa,ja samantien pannu seisontaan ja taisin jotain jo maksettua rahaa saada hyvityksenäkin...
että on niissä vakuutusyhtiöissä eroja.........
---tikkimies---
Hard working...HarD biking
Hard working...HarD biking
Mä voin laittaa asiana vierestä... Totuus löytyy toisesta thredistä.hemuli kirjoitti:Laitapa Santtu tähän jotain faktaa, sillä eikös tämä ollut niin että moottoripyöristä ei tarvitse esittää romutustodistusta jos kilvet palauttaa konttorille?
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... 589#105589
If U can't stand the heat, stay out of the kitchen
-
mcmies
Homma menee noin kuten Walde toiseen ketjuun kirjoitti. Liikennekäytöstä poistaminen on mahdollista vuoden lopulla, mutta prätkien kohdalla vakuutusyhtiö ei saa vaatia seisontailmoituksen yhteydessä liikennekäytöstä poistamista.
Tämä merkitsee, että on vakuutusyhtiön itsensä päätettävissä, myöntääkö se seisonta-aikahyvitystä vai ei. Jos P-yhtiö ei myönnä, kannattaa ainakin miettiä äänestämistä jaloillaan. T-yhtiöillä on käytössä seisonta-ajaton systeemi, mutta seisonta-ajalta saa silti hyvitystä, kesäkuukausilta enemmän kuin talvikuukausilta.
Tämä merkitsee, että on vakuutusyhtiön itsensä päätettävissä, myöntääkö se seisonta-aikahyvitystä vai ei. Jos P-yhtiö ei myönnä, kannattaa ainakin miettiä äänestämistä jaloillaan. T-yhtiöillä on käytössä seisonta-ajaton systeemi, mutta seisonta-ajalta saa silti hyvitystä, kesäkuukausilta enemmän kuin talvikuukausilta.
jep
T-yhtiöllä voi seisottaa myös, jos on vanha vakuutus,
uusia se ei koske. nimim. 25-vuotta asiakas.
-eeko
uusia se ei koske. nimim. 25-vuotta asiakas.
-eeko
Mites jos vaihdan yhtiötä, voiko vanhalla yhtiöllä olla mitään porsaanreikää korvausten suhteen?? Eipä luulis, mutta onko kellekään näin käynyt?Yritän tässä saada varmistuksenvarmistustaPuuhis kirjoitti:Mulla oli tuommoinen Pohjolan "läpi vuoden voimassa" -vakuutus. Pari viikkoa sitten kysyin tarjouksen If:stä ja vaihdoin lennosta yhtiötä ja uusi vakuutus on justiinsa tuommoinen seisonta-ajallinen vakuutus.
Joo, mutta on se kanssa kumma juttu jos pyörä on itsestä riippumattomasta syystä (esim. joku ajaa päälle) korjaamolla ajokelvottomana kesken parasta ajokautta, niin silti joutuisi maksamaan ajossa olevan ajoneuvon vakuutusta!
Ei varmaan tämä asia tullut mieleen vakuutusehtoja rustatessa.
Ei varmaan tämä asia tullut mieleen vakuutusehtoja rustatessa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
OiLsLiNgEr
- Viesti:
Asiaa sivuten...Viime kesänä Mr.Nussi vei autosta soittimet ja rikkoi lukon. Korjaamolle muutaman viikon jono ja autosta siis lukko paskana. Soitin Pohjolaan ja kysyin kenen vastuulla bilikka on jos vaikka katoaa kokonaan kun ei ole lukkoakaan?
Pohjolan Pirkko totesi Auton olevan omalla vastuullani ja vakuutusmaksutkin kertyvät kokoajan!
Vitn mafia
Jos R-kioski soveltais samaa systeemiä niin maksettuasi suklaapatukan myyjä söisi sen.
Pohjolan Pirkko totesi Auton olevan omalla vastuullani ja vakuutusmaksutkin kertyvät kokoajan!
Jos R-kioski soveltais samaa systeemiä niin maksettuasi suklaapatukan myyjä söisi sen.
juuei