Akku huolia...

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

souweli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja souweli »

Loppulaskenta siis käynnissä, kun nesteet vähenee, Ja kun on tarpeeksi vähissä niin siihen loppuu akun tarina - nestettä kun ei lisätä
Tuo on muuten erittäin totta. Seuraavaksi taidan hankkia Vartan perinteisen. Aikaisemmat kokemukset hyviä.
Ketunnahkaa sano! www.ketunkulma.fi
eeko
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja eeko »

mulle akkuliikkeen herra sanoi, että älä laita geeliakkua,
jos pyörä tärisee (paskantaako karhu metsään?). eivät
kuulemma kestä sitä. laitoin huoltovapaan Vartan ja hyvin
on pelannut.
-eeko
nicnac

Re: jep

Viesti Kirjoittaja nicnac »

eeko kirjoitti:mulle akkuliikkeen herra sanoi, että älä laita geeliakkua,
jos pyörä tärisee (paskantaako karhu metsään?). eivät
kuulemma kestä sitä. laitoin huoltovapaan Vartan ja hyvin
on pelannut.
-eeko
No mulla GS:n pienempi geeli toimi moitteetta.Ei ollu mitään kumiripustuksia eikä mitään pehmikkeitä.Hyvä akku oli ainoastaan just liika pieni.Exide oli imeytetty akku eli AGM-tyyppinen...

Kattotaan ny.Bilteman akku tulee tässä joskus.En kertakaikkiaan jaksa ruveta taistelemaan takuun kans tuosta akusta.Uskon että bilteman kanssa ei oo niin vaikiaa asioida tuon takuunkaan kanssa.Tuo paikallinen akku myyjä saa painua exide akkuinensa sinne minne aurinko ei paista....
Sportster alla jälleen.
jouni-K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouni-K »

Ääni biltemalle!
Oon vuosia käyttäny pärrissäni noita bilteman lyijyakkuja. Ei niitä, mitkä on motskariin tarkoitettu, vaan niitä halvempia. Ja suunnilleen tupakkiaskin kokosia.

Kerran, kun olin asentanut Dnepriini 8O pösön 30A vaihtovirtalaturin ja pyörässä kait bilteman pienin 12V akku, päätti säädin lopettaa toimintansa.
Penkin alta rupesi sitten jossain vaiheessa kuulumaan Vislauksia tasaisin väliajoin. Laturi pukkas täysillä ja akku päästeli liikoja höyryjä venttiilistään. No matkaa oli enää muutama sata metriä tallille, joten jatkoin keskeytyksettä.
Pihassa sitten pyörä parkkiin ja maapiuha sivuleikkurilla poikki. Pyörän seisottua puolisen tuntia ja höyryn hälvettyä uskalsin tutkia asiaa: Akku oli turvonnut muodottomaks kotelossaan, hyvä että irti sai.
Mutta ihmeiden ihme: jäähdyttyään antoi yleismittarilla ihan oikeat lukemat! Ja kokeilin sitten vielä ladata uuden säätimen kanssa, ja toimi ihan moitteetta.

Vaihtoon se kuitenkin meni, kun ei mahtunut enää koteloonsa, mutta olishan toi ollut tosi itärottapyörä-henkinen :D
Eteenpäin elävän mieli!
Vastaa Viestiin