Lohko halki

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Onpas karseen näköistä. Tää on malli esimerkki syistä ja seurauksista.
Ei tule todennäköisesti ikinä kestämään toi lohko, jos rungon jätät korjaamatta.

Toi runkoputki ei tue tota kiinnityskohtaa kunnolla ja kiinnityskorvake pääsee vääntymään. Lohko ottaa voiman vastaa, eikä kestä.

Toihan on ilmeisesti joku Pauhco tai vastaava tarvikerunko. Tai sit jonkun omatekemä. Mä oon aina ihmetelly noita 3/8- 10mm latasta tehtyjen moottoripetien jäykkyyttä. Kun vertaa alkuperäiseen painijan nyrkinkokoiseen mulkuraan.

No onneksi toi kohta ei vaikuta varsinaiseen liikenneturvallisuuteen.
Mutta tälläsiä, yleensä jo tänä päivänä vanhoja, runkokorjauksia kun on nähnyt vuosien aikana paljon, käy välillä mielessä se katsastus.
Vaikka ehdottomasti sitä vastustankin.
No osa syyhän on tietysti meidän lainsäädäntö. Kun prätkässä toi runkokin on kuluva osa. Ja se pitäis silloin tällöin vaihtaa. Vaikka 30 vuoden välein. Ongelmahan on tietysti marginaalinen, koskee vain vain niitä pyörämerkkejä, jotka pysyy kasassa noin kauan.

Toisaalta yleisellä tasolla. Kandeeks tollasia kuvia panna kaikkien nähtäväks nettiin?
Tää viimenen ei ole tarkoitettu vittuiluksi, vaan ihan pohdittavaksi. Ehkä mä oon vähän vainoharhanen.
Astroman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Astroman »

Hessu kirjoitti:Toisaalta yleisellä tasolla. Kandeeks tollasia kuvia panna kaikkien nähtäväks nettiin?
Tää viimenen ei ole tarkoitettu vittuiluksi, vaan ihan pohdittavaksi. Ehkä mä oon vähän vainoharhanen.
Ei hätää, pyörä ei ole tällä hetkellä tieliikennekäytössä ja on menossa täysin osiksi ja korjattavaksi.
Olkoon näin vaikka esimerkillisenä viestiketjuna siitä että ei pidä tekemään sellaista mistä ei ole tietoa/taitoa tai halua tehdä sitä kunnolla.
"It's better to be dead and cool, than alive and uncool." www.upintalli.fi
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Hessu kirjoitti: Mutta tälläsiä, yleensä jo tänä päivänä vanhoja, runkokorjauksia kun on nähnyt vuosien aikana paljon, käy välillä mielessä se katsastus.
No olisihan se pitänyt muutoskatsastaa: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=133.0 ja sieltä löytyy Runkoa korjataan oikaisemalla tai hitsaamalla tai uusimalla vaurioitunut osa. ...eli tuon runkohitsauksen ei ainakaan tämän nähdyn kuvan perusteella pitäisi olla liikenteessä.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
Vastaa Viestiin