Kiitokset jälleen niin savolaisille kuin muillekkin tietäjille
Joo, tehot on mitattu takapyörältä (Jep-Jep -Joensuu) ja kokonaan ilman putsaria lähti muistaakseni 79,3 hp, ( eli kampuralta aika lähelle 100 hp). Koneeseen on tehty Andrewsin N2 nokat, säädettävät tönärit, Wisecon 12:1 takomännät, uudet rosteri imuventtiilit + Varkaudessa porttaus, jossa ei koskettu pakopuoleen juuri ollenkaan (seettejä lukuunottamatta)+ uudet suuttimet + SE:n putket+ SE:n sytkä.
Eli ainakin minun mielestäni kansien porttaus onnistui varsin hyvin varkautelaisen porttaajan toimesta (puhelinnumeron saa multa). Samalla aiheeseen liittyen on mainittava, että Hemuli on useassa yhteydessä tuonut esille vakio Kehinin erinomaisuuden ja olen itse ainakin oman kopterin osalta täysin samaa mieltä ! Eli tuntuu tuo vakiokaasarin preppauksineen pelaavan ja riittävän varsin mainiosti ainakin noihin tehoihin. Etuna oli vielä dynon tehokäyrä, jossa ei ollut havaittavissa minkäänlaisia "lanttoja" millään kierrosaluella, vaan käyrä oli tasaisesti nouseva -harmi, vaan että vääntökäyrää ei saatu mitattaua, mutta syksyllä mennään penkittämään uudelleen.
Mutta siitä putsarista vielä. On tullut esille nykyisen putsarin korvaaminen KN - tarvikeputsarilla, joka olisi tilavuudeltaan isompi ja sopisi samalla vielä nykyisen kuoriin -samalla voisi antaa kyllä hieman laikkakonetta nykyiselle kuorelle - itellä ei ole kokemusta "big sucker" - putsarista ja sen sopivuudesta tuohon Keihiniin