Ahvenanmaa
Ahvenanmaa
Moro!
Oon lähdössä kaverin kanssa Ahvenanmaalle ja nyt tarttis vähän vinkkiä mihin kannattaa tutustua?
Ollaan lähdössä Picnikistä ens sunnuntaina kohti suurta ja tuntematonta.
Onko jotain hotellia mitä suosittelette? Tmv.
Oon lähdössä kaverin kanssa Ahvenanmaalle ja nyt tarttis vähän vinkkiä mihin kannattaa tutustua?
Ollaan lähdössä Picnikistä ens sunnuntaina kohti suurta ja tuntematonta.
Onko jotain hotellia mitä suosittelette? Tmv.
Kehottaisin ottamaan sellaisen "kaikki käy" asenteen. Ei aikatauluja, ei ennakkovarauksia, kohteet reissun mukaan.
Maarianhaminan keskustassa on mukava pikkuhotelli, nimeä en muista. Olin vaimon kanssa koiranäyttelyssä käymässä. Sopiva nukkumapaikka.
Ahvenanmaalla ei ole pitkä mihinkään, ottaisin jonkun keskuspaikan ja siitä pistolenkkejä eri suuntiin.
Maarianhaminan keskustassa on mukava pikkuhotelli, nimeä en muista. Olin vaimon kanssa koiranäyttelyssä käymässä. Sopiva nukkumapaikka.
Ahvenanmaalla ei ole pitkä mihinkään, ottaisin jonkun keskuspaikan ja siitä pistolenkkejä eri suuntiin.
Pikkusaaria pitkin ahvenanmaalle. Ja kun yöpyy välissä yhdellä pikkusaarella, on seuraavat saaristo lautat ilmaisia. Tosiaan Ahvenanma on päivässä kierretty, taitaa teitä olla kaikki 30km, mutta sitäkin komeampia. Jos on liikkeellä teltan kera on Maarianhaminan keskustassa hyvä leirintäalue palveluineen. Ja suosittelen tutustumaan museolaiva Pommerniin samalla kun sinne menee.
- ivaanajulma
Saaristoreitti on tosiaan mainio vaihtoehto 'ruotsinlaivoille'. Aikataulut ja reitit täältä: http://www.alandstrafiken.aland.fi/.Fe kirjoitti:Pikkusaaria pitkin ahvenanmaalle. Ja kun yöpyy välissä yhdellä pikkusaarella, on seuraavat saaristo lautat ilmaisia. ...
On tullut joskus mentyä sekä 'pohjoinen' että 'eteläinen' reitti ja voin suositella molempia.
Maarianhaminassa on myös hyvä leirintäalue, joka on noin 1 km:n etäisyydellä keskustasta, siis kävelymatka.
No juu, asenne on valmiiksi kaikki käy, koska emme ole suunnitelleet mitään aikataulua, muutakuin lähtö ja paluu päivät.
Ruotsinlaivat ei nappaa yhtään, joten pikku losseilla Korppooseen ja sieltä itse pääkallopaikalle eteläistäreittiä pitkin, takas tullaan Kustavin kautta pohjoistareittiä.
Kaveri soitti justiin, että hotelli on varattu, eli tukikohtakin on varmistunut. Tuntui olevan täyttä joissain hotelleissa, joten varmaan ihan asiallista varata etukäteen.
Ruotsinlaivat ei nappaa yhtään, joten pikku losseilla Korppooseen ja sieltä itse pääkallopaikalle eteläistäreittiä pitkin, takas tullaan Kustavin kautta pohjoistareittiä.
Kaveri soitti justiin, että hotelli on varattu, eli tukikohtakin on varmistunut. Tuntui olevan täyttä joissain hotelleissa, joten varmaan ihan asiallista varata etukäteen.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitokset Sören!
Reissumme onnistui aivan yli odotusten.
Neuvoit mistä löytyy osaputka ja sieltä saamani palvelu oli aivan ensiluokkaista. Ei ollut tarvisemaani osaa hyllyssä, niin mies lupasi käydä hakemassa talliltaan ja tuoda seuraavaksi aamuksi, mutta siinäpä olikin eri kierre, niin hän oli tehnyt sen itse ja pyysi siitä kokonaiset 2?.
Paljon hienoja teitä ja punaista asfalttia. Tiet olivat nyt korjattu ja oli nastaa ajaa, koska hiekkateitä ei juurikaan ole.
Suosittelen kaikille, jotka ei ole vielä käyneet.
Reissumme onnistui aivan yli odotusten.
Neuvoit mistä löytyy osaputka ja sieltä saamani palvelu oli aivan ensiluokkaista. Ei ollut tarvisemaani osaa hyllyssä, niin mies lupasi käydä hakemassa talliltaan ja tuoda seuraavaksi aamuksi, mutta siinäpä olikin eri kierre, niin hän oli tehnyt sen itse ja pyysi siitä kokonaiset 2?.
Paljon hienoja teitä ja punaista asfalttia. Tiet olivat nyt korjattu ja oli nastaa ajaa, koska hiekkateitä ei juurikaan ole.
Suosittelen kaikille, jotka ei ole vielä käyneet.