Piittaamattomat autoilijat

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Heta
Viesti:

HItsin hitsi...

Viesti Kirjoittaja Heta »

...että pisti vihaksi tänään (kin)!
Ajelin sitten Ripsirallin (KIITOS siitä järjestäjille sekä läsnäolijoille, kivaa oli :lol: ) isännän kanssa pikkulenkin. Kutostiellä vauhtia miulla himpun päälle 80km/h rajoituskin oli tuo 80. Eikös KeleTana keltaisella viivalla risteysalueella mennyt paappa ohitte melkke vieden peilini mennessään / etupyörää hipoen. "Himpun" verran säikähdin ja sitten oli pakko viittoilla tutulla käsimerkillä. Harmi vaan sekin tais mennä hukkaan kun luulen ettei paappa nähnyt...kun ei kerran nähnyt keltaista viiva saati risteystä :?
Mieleni tekevi siin vaihees lähtä seuraamaan ja kertoa et kannattais käydä ehkä optikolla. grr
Jube

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tää vanha meilijuttu peilaa hyvin joidenkin "kuskien" ajatusmaailmaa: :D

"No Moro!

Olin tulossa Helsingistä Turkuun.
Oli koko lauantai-illan satanut sakeasti lunta.
Muurlassa, moottoritien juuri alkaessa, huomasin takaatulevan rekan lähestyvän ripeästi. Rekan siirryttyä viereeni ohituskaistalle huomasin ihmeekseni, että rekkamies ajeli partaansa ajaessaan!

Rekan kiilattua eteeni jouduin jarruttamaan voimakkaasti, jolloin voileivälläni olleet oliivit alkoivat pyöriä lattialle. Yrittäessäni tavoittaa edes yhtä niistä näppeihini,
kännykkäni ei enää pysynyt korvan ja olkapään välissä, vaan putosi penkin alle.

En yleensä provosoidu liikenteessä, mutta rahtarin teko oli niin törkeä, että päätin osoittaa mielipiteeni siitä.
Onneksi Helsingissä olimme kaverini kanssa vaihtaneet vuoden 85 1.6-litraseen Sierraani 2-litrasen, joten vetämästäni asuntovaunusta huolimatta pikku kauppakassini siirtyi ripeästi rekan rinnalle.

Laskin voileivän apukuskin penkille ja tavoitin katsekontaktin rekkamieheen.
Nostaessani oikean käteni tervehdykseen, keskisormeni osui taustapeilissä
roikkuneeseen Pirellin tyttökalenteriin, joka putosi etupenkkien väliin
kaataen siinä olleen viinipullon.
Vaikka pullossa oli vain tilkkanen jäljellä, riitti se kastelemaan pilalle ristikkolehden,
jonka olin ostanut Lahnajärveltä, ja jonka olin saanut jo melkein täytettyä.

Sitten kännykkäni soi. Tavoittaakseni kännykkäni penkin alta, en pystynyt enää ohjaamaan autoa polvillani, vaan minun oli laskettava kahvimuki kädestäni ja
tartuttava rattiin vasemmalla kädelläni.
Yrittäessäni hapuilla puhelintani penkin alta, käteni osui johtonippuun, jolloin ajovalot sammuivat. Myös radio ja matka-TV vaikenivat.
Moottoritie oli valaistu, joten ajokaistat erottuivat melko selvästi sakeasta lumisateesta huolimatta.
Kokeillessani äänimerkkiä sähkölaitteet alkoivat jälleen toimia ja ehdin juuri ja juuri nähdä Tepsin tekemän hienon voittomaalin (2-1) Pelicaaneja vastaan.

Pääsin rivakasti rekan ohi. Juuri sopivasti ennen Kaarinan poistumisramppia.

Myöhemmin kotona asuntovaunussa olleet lapseni kertoivat, että rekkakuski oli jatkanut partansa ajamista vielä ohituksemme jälkeenkin.

Vielä seuraavanakin päivänä, vaihtaessani autooni talvirenkaita, ihmettelin rekkakuskin törkeää ajotapaa.

Nimimerkki. Vituttaa nuo saatanan rekkakuskit"
Pessimismi on aivan turhaa. Ei se kuitenkaan mitään auta.
OldFart
Viesti:

Re: Ei itse provosoida.

Viesti Kirjoittaja OldFart »

rami kirjoitti:Kälviällä Poliisi menehtyi nuoren rattijuopon yliajamana, noin 40 vuotias perheellinen.... Syvin osanotto omaisille ja työtoverille.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007070 ... 8_uu.shtml

http://www.poliisi.fi/poliisi/kokkola/h ... 0B003453FB

Huolehditaan me että ei provosoida autoilijoita. itsekkin kun autoilijana joutuu olemaan niin suoraan sanoen vituttaa kun joku "kiireinen" , viimeksi MP kuljettaja tunkee jonon välistä eturiviin valoihin, siinä saa autokin sarvenpäätä, tai ainakin läheltä pitää. Euroopassa sen ymmärtää tullijonoissa ja motarin ruuhkissa kun on kuuma eikä ilmastointia kuten autoissa, siellä sen ymmärtää poliisikin ja siellä on tilaa enemmän kuin kaupungissa.
Huomatkaapas mikä tapahtuma oli samaan aikaan:

http://www.kaleva.fi/plus/juttu666921_page0.htm

http://www.keskipohjanmaa.net/gen/446352.asp

Tässä vielä biimerituninkikerhon joku selitys:

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=106598
Ei riemulla rajaa ku pierulla ajaa..

kuutio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutio »

Joo,mutta eikös tässä nyt olla jo tekopyhiä.Ei siitä tarvi kerhoa syyllistää jos joku valopää käyttäytyy noin,vai eikös se ole vähän sama juttu jos joku prossaklubin jäsen suolaa toisen.Ikinä ei varmaan ole tällä foorumilla pillitetty semmosen asian uutisoinnista?En siis puolustele juniorin toimia milläänmuotoa,päinvastoin
ps,ikinä en ole bemaria omistanu,enkä varmaan tule ikinä omistamaankaan.
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

hemuli kirjoitti:Tarinaa juhannusliikenteestä...

Ajelin sopivan reipasta tahtia kotiin päin juhannuspäivänä. Kakkostiellä jossain Forssan ja Karkkilan välillä ohittelin aikani kuluksi edellä ajaneita autoja kunnes saavutin peräkärryn kanssa liikkuneen henkilöauton. Päästessäni lähemmäksi yhdistelmää alkoi kypärässä tuntua ihme ropinaa, kyseinen raketti-insinööri kuljetti kärryssään täyttä multakuormaa - ilman suojapeitettä 8O :evil: !!!

Onneksi pääsin saman tien tästä älypäästä ohi, muuten olisin varmaan syöttänyt sen multakasan viimeistä murenaa myöten kuskille...
Mulla vastaavanalainen tapaus aikoinaan: Kuorma-uto kuljetti sahanpurua avonaisella lavalla. Oli pakko pysähtyä tupakin ajaksi, kun 50 metriä lähempänä meni kaikki pään reiät purua täyteen. Tämä sattui kyllä Virossa.
Katariina

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Jyrki kirjoitti: Sit kävelijänä tuskin muistan käyttää suojatietä ja polkupyöräilijänä meen sieltä mistä nyt pääsee, muista välittämättä.
Sama täällä :'D Tosin pari kertaa oon meinannu jäädä auton alle. Voisin kattoo vähän tarkemmin, kun lähen ylittään tietä? Mulla on sellanen tapa (joka on välillä osottautunu mulle vähän vaaralliseks), että jos nään harrikan, joka menee ohi tai jotain, niin oon salamana kattomassa lähempää. Ei siinä mitään, mutta kerran kuulin, kun sellanen käynnistettiin ja ampasin POLKUpyörälläni siihen valintalon parkkipaikalle paikantaan ääntä ja meinasin jäädä volvon alle -__- Kuskin ilme oli näkevisen arvonen ja ymmärrän sen ihan hyvin... Tulin nimittäin kamalalla vauhdilla sieltä nurkan takaa. Äly hoi, älä jätä.
- Kata
murre

Viesti Kirjoittaja murre »

Katariina kirjoitti:Tosin pari kertaa oon meinannu jäädä auton alle. Voisin kattoo vähän tarkemmin, kun lähen ylittään tietä
ei se paljoa vaadi et vilkaset molempiin suuntiin ennenkuin lähet kadun yli.. vaikka pöhnäs se unohtuu.. ei oo nimittäin mukava tunne herätä aamulla polilta sen olosena et olisit jääny auton alle. vaikka tosin ite olin lentäny mazdan tuulilasista sisään repsikan paikalle 8O
Katariina

Murre: Totta puhut. Ei se pään kääntäminen niin vaikeaa voi olla.
Voin uskoo, että olo ei oo hyvä, jos herää seuraavana aamuna sieltä polilta tyyliin "Mitä mä täällä teen? Ihan kun olisin katujyrän alle jääny, ehh?". En myöskään usko, että autoilijalla on hyvä mieli, jos on tullut törmänneeksi jalankulkijaan tai muuhun.
- Kata
murre

Viesti Kirjoittaja murre »

kortiton rattijuoppo varastetulla autolla.. 8O

valituskierrokset menossa puolin ja toisin.. :twisted:
Katariina

murre kirjoitti:kortiton rattijuoppo varastetulla autolla.. 8O
Et kai sä sellasen alle ole jäänyt? :o Kun jotain tossa yhdessä viestissä selitit... ô_ô
- Kata
Blues
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blues »

On noi toiset sitte yksiä p....leitä!!! Eilen taas lepuskista pitskuun ajellessa punainen vanha pikku mersu edellä, ensin röökin natsa pään vierestä. Sen annoin vaan mennä ajatellen, että jos ei vaan huomannut, että olen takana. Sit lensikin jo limumuki puoliksi limua sisäällään (ulkona asfaltilla), niin oli pakko ajella viereen ja karjua ihan vähän idiooteille. Onneksi sain taas väisteltyä, meinaan limut avopotalla ei varmaankaan tunnu kivalta :(
Peace!
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kyllä Suomen liikennekulttuuri ok! verrattuna esim. Viron vastaavaan josta myös vähän omakohtasta kokemusta - tosin viime sunnuntaina panin merkille kun ajoin Viron kilvissä olevalla H-D:lla, siis Virossa niin kohtelu parempaa minua kohtaan kuin että olisin ajanut Suomen kilvissä olevalla H-D:lla Virossa :roll: toivottavasti artikuloin ymmärrettävästi...
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
smuige
Viesti:

Henkilöauto ja moottoripyörä kolaroivat Kehä I:llä

Viesti Kirjoittaja smuige »

Helsingin Sanomat kirjoitti:Henkilöauto ja moottoripyörä kolaroivat Kehä I:llä

Julkaistu: 4.6.2008 22:22

Päivitetty: 4.6.2008 23:40

Henkilöauto ja moottoripyörä kolaroivat Kehä I:llä keskiviikkoiltana.
Onnettomuus sattui puoli kymmenen aikaan Vihdintien ja Hämeenlinnanväylän välisellä osuudella Pohjois-Haagan kohdalla.

Moottoripyöräilijä ja autoilija olivat matkalla kohti itää, kun henkilöauto osui moottoripyörän perään.

Moottoripyöräilijällä oli mukanaan matkustaja. Molemmat loukkaantuivat lievästi, ja heidät vietiin ensihoidon jälkeen tarkastettavaksi sairaalaan.

Naisen epäillään lisäksi törmänneen välittömästi tapahtuneen jälkeen moottoripyörän edessä ajaneeseen henkilöautoon.
Onnettomuuden syyksi epäillään tässä vaiheessa naisen huolimattomuutta hänen yrittäessään säätää kuljettamansa henkilöauton radiolaitetta.
Naista epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sekä vammantuottamuksista.
No niinpä taas... :twisted:
Onneksi selvisivät hengissä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Näitä kehäteitä kun tulee päivittäin sahattua edestakas, sanoisin että tohonkin hommaan suurin syy on liian pieni väli edellä ajavaan.
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Mä oon alkanu itse tällä viikolla jo harkitteen vallan autoilusta luopumista kun alkaa huolestuttaa.
Olisko ollut maanantai- tai tiistaiaamu kun meinasin teilata yhden skootterikuskin kun en kertakaikkiaan nähnyt sitä. 8O
Tänään samassa paikassa, liekö vielä sama skootteri, onnistui taas yllättämään, kun en taaskaan sitten kertakaikkiaan nähnyt sitä :? No, tällä kertaa näin sen sentään rahtusen aiemmin... :roll:

Varttia myöhemmin meinasin teilata Hervannassa yhden pyöräilijän, joka tuli suojatielle autojen välistä, mulla tietysti tuulilasi sisältä mahdollisimman p****nen ja aurinko paistoi suoraan edestä. Tjaah... jospa tästä muuten menisin peseen sen tuulilasin...

Tai ehkäpä mulla vaan on "ajan-kuin-pullopersesika"-viikko, toivon ettei oo pysyvää, liian monta kertaa säikähtänyt yhden viikon aikana :oops: Hyi minua...
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
Vastaa Viestiin