eeko kirjoitti:MICHELIN 140/90-16 77H RF COMMANDER R TL/TT
no mitäs mieltä tuosta? onko kellään kokemusta?
-eeko
Michelinin Commanderit laitatin alle viime suvena ja hyvin pelittävät. Kahdet edelliset oli Metzelerit (880) ja sitä ennen oli parit Pirellit (route66). Metzelerit ovat hiukka paremmat kuin pirellit ja tällä hetkellä liputan misukoille.
Bobstret kirjoitti:Katsokaa renkaan ikä kun tilaatte niitä ulkomailta, myyvät vanhaa p..kaa halvalla ulos. Kokemusta on!
Ei suoranaisesti liity mistään tilaamiseen, mutta minulle päätyivät liki uuden näköiset Michelin Macadam 50 -renkaat. Myyjäkään ei tiennyt renkaiden ikää, koska olivat tulleet hänelle pyörän alla kuluneena kesänä. Kertokaas asiaan perehtyneet se renkaiden ikäkoodin logiikka, mikä(missä se koodi on ja miten sitä tulkita?
Onko jollain sivulla tästä tietoa, linkkiä kiitos Muistelen sen liittyvän valmistusvuoteen ja -viikkoon, mutta lienenkö väärässä...?
Tuli tiensä päähän MT66 Route Pirelli. Pientä häivettä kuviosta tällä hetkellä.
Kestänyt n. 9t km.
Menee vaihtoon juhannuksen jälkeen. Toivottavasti silloin mittarissa n. 10t. km, eikä vielä kankailla ajeta.
Joe Cool kirjoitti:
Ei suoranaisesti liity mistään tilaamiseen, mutta minulle päätyivät liki uuden näköiset Michelin Macadam 50 -renkaat. Myyjäkään ei tiennyt renkaiden ikää, koska olivat tulleet hänelle pyörän alla kuluneena kesänä.
Omastani vaihdoin takarenkaan uuteen, juuri tuollaiseen misukkaan, vanhassa oli vielä jonkin verran pintaa (2-2.5mm) joka ei varmaan olisi enään koko kesää ollut turvallinen...
Tuon alla ollen rengasmallin valmistus oli lopetettu 1983.... ei siinä ollut mitään merkkejä vaurioista ja kumiseos tuntui vielä pehmeältä. Sanoisin että jos kumit ovat olleet pimeässä ja viileässä ne säilyvät, auringonvalo ja liika lämpö haurastuttaa kumin kuin kumin.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Tänään kun takarenkaan otin irti, niin paljastui, että kankaille ajettu n. 30 cm:n matkalta. Pirelli MT66.
Mielestäni kesti hyvin, vaikka kilometrejä ei tullut mitattua.
Nyt menee alle 4. Conti Tour- rengas.
Kestää minkä kestää, mä aion vain ajella suruttomasti tarkkailematta takarengasta joka ajon jälkeen.
Tähän mennessä on optimoitu renkaan käyttö 5-9 tuhannen välille.
En ajele takarengasta säästellen, vaan elämästä nauttien.
Tälle ajokaudelle tullut kilometrejä vähän päälle 5000 km tähän mennessä.
jutaharri kirjoitti:
Kestää minkä kestää, mä aion vain ajella suruttomasti tarkkailematta takarengasta joka ajon jälkeen.
Ajelin joskus 1200 Sportilla ja takana ContiTour, kesti 20 tkm mutta oli liukas sateella. Samoin kuin Avonin Roadrunner. Nämä rengaskysykset eivät ole aivan yksioikoisia, yksi rengas toimii toisen pyörän alla, toisessa ei. ContiTour ja varmaan Roadrunnerkin pelaa painavassa pyörässä, mutta ei kokemukseni mukaan sateella Sportissa. Samoin on Metzelerin 880 Marathonin kanssa. Omassa Shovelissa kuivalla ja sateella ok, mutta vaimon Rautiksessa sateella ei pito ole hyvä. Michelinin Macadam 50 toimi Sportster edessä ja takana joka kelillä hyvin.
Mutta ovatko kumilaadutkaan samat vuodesta toiseen, vaikka merkki ja malli pysyykin muuttumattomana?
jutaharri kirjoitti:
Ajelin joskus 1200 Sportilla ja takana ContiTour, kesti 20 tkm mutta oli liukas sateella. Samoin kuin Avonin Roadrunner. Nämä rengaskysykset eivät ole aivan yksioikoisia, yksi rengas toimii toisen pyörän alla, toisessa ei. ContiTour ja varmaan Roadrunnerkin pelaa painavassa pyörässä, mutta ei kokemukseni mukaan sateella Sportissa. Samoin on Metzelerin 880 Marathonin kanssa. Omassa Shovelissa kuivalla ja sateella ok, mutta vaimon Rautiksessa sateella ei pito ole hyvä. Michelinin Macadam 50 toimi Sportster edessä ja takana joka kelillä hyvin.
Mutta ovatko kumilaadutkaan samat vuodesta toiseen, vaikka merkki ja malli pysyykin muuttumattomana?
Oli tuo uusi rengas ensimmäisellä 20 km:n lenkillä normaalin tapaan liukas varsinkin jarruttaessa takarengas lukkoon kaupungissa.
Omat kokemukset harvoista sadeajeluista tai ajelusta märällä tienpinnalla on pelkästään hyvät, aikaisemmalta ajalta, molemmilla merkeillä.
Tuo Pirelli-kokeilu, joka voi myös jatkua myöhemmin, johtui siitä, että itsellä Metzeler-hehkutus alkoi ottaa päähän ja Route MT66:sta olen kuullut myös hyvää.
Kun en ole yhtään Metzerel`iä käyttänyt , niin en ehkä paremmasta tiedä.
Onhan Continental`kin merkkirengas, mutta jotenkin olen mielessäni pistänyt Pirellin paremmaksi. Tyytyväinen olen edelleen molempiin.
Ja niinku sanottu nyt alla Conti Tour.
Mites immeisillä on toiminu Sportster tuo 140 takarengas? Aika naftihan tuo taitaa siellä perassä olla, pyörii, mutta takavilkuille saa vissiin sanoa moro. Tuleeko rengas edes keskelle suhteessa swingiin ja takaloksuun?
Justiinsa sujautin 140:n sporttiin (-89).
Takavilkut sopivat kun iskareina on 12,5 tuumaiset, ketjuun jäi pari milliä varaa. Koeajon jälkeen oli hyvin pienet jäljet kumin reunassa, mutta mulle toleranssi riittää.
Matalat iskarit toki jouduin vaihtamaan pois, tai sitten vilkut tangon päihin.
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..
Gonzo kirjoitti:Justiinsa sujautin 140:n sporttiin (-89).
Takavilkut sopivat kun iskareina on 12,5 tuumaiset, ketjuun jäi pari milliä varaa. Koeajon jälkeen oli hyvin pienet jäljet kumin reunassa, mutta mulle toleranssi riittää.
Matalat iskarit toki jouduin vaihtamaan pois, tai sitten vilkut tangon päihin.
Ottaako se siis noihin villkujen kiinnityspultteihin se rengas matalammilla iskareilla?
Juupajuu, kiinnityspultteihin. Tai no jos saivarrellaan, pultti ja vastamutteri EHKÄ sopisi vielä mutta se johdonperkele hinkkautuu poikki.
Toki nykyinenkin viritys voi aiheuttaa saman hinkkautumisen jos kuormaa on (tarakkaharakan verran) yli oman elopainon.
Niinjuu ja rengas oli Conti Milestone, jos sillä merkitystä on..
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..