evo heritage kusasee pienen öljyläntin allensa kuumana ja vain silloin kun on seisontajalalla.
Joku osas kertoa että lootan ja enskan välillä oleva stefa falskaa?
Enskan roppu se ei ole vaikka aluksi luulin.
Onko millanen proggis vaihtaa?
heritage kusasee
Siis mitä
[/quote]Joku osas kertoa että lootan ja enskan välillä oleva stefa falskaa?
Siis mitä? Eikös se ensiovetoketju pyöri melkoisessa öljymäärässä?
Veikkaisin, että kyseessä on ensiovetokopan tiivisteen vuoto. Se on erittäin tyyppillistä varsinkin jos koppa on ollut auki. Se on niin iso klöntti, että sen tiivistäminen on hankalaa. Ja varsinkin kun kone on ollut kuuma niin sieltä tihkuu hiukka öljyä. (Mopo merkkaa reviirinsä!)
Vaihda siihen uusi tiiviste. (Vaihda samalla ketjun tarkistusluukun ja kytkimen luukun tiivisteet.) Tiivistystä voi myös parantaa lisäämällä tiivestemassaa sen pahvitiivisteen päälle/alle. Uusikaan tiiviste ei nimittäin välttämättä pidä kun se kansi on niin iso ja harvaan pultattu.
Ite olen saanut sen pitämään tiivistemassan avulla.
Ja jos haluat päästä vähällä niin unohda koko juttu ja pyyhkäise se pikkulätäkkö pois lattialta aina silloin tällöin.
Eli öljy tippuu enskakopan pohjasta kytkimen alta? Kyseessähän on pyörän alin kohta ja öljy voi käytännössä valua sinne mistä vaan.
Onhan tietysti mahdollista että laatikon stefakin on poikinut mutta kannattaa kurkkia pyörän alle näkyykö öljyroiskeita mistään muusta suunasta.
Stefan vaihto on helppo homma mutta päästäkseen siihen käsiksi täytyy purkaa ensiöveto, kytkin ja startti pois.
Onhan tietysti mahdollista että laatikon stefakin on poikinut mutta kannattaa kurkkia pyörän alle näkyykö öljyroiskeita mistään muusta suunasta.
Stefan vaihto on helppo homma mutta päästäkseen siihen käsiksi täytyy purkaa ensiöveto, kytkin ja startti pois.
Tuli se öljy mistä vaan niin se siirtyy ja valuu (tippuu) yleensä sieltä ensiökopan taka-osan kohdalta maahan.
Ensiksi kannattaa pestä se pyörä kunnolla sieltä alapuolelta, koneen ja lootan välistä, enskakopan takaa ym ja sitten katsoa uudelleen mistäpäin öljyä ilmaantuu.
Jos se on laatikon pääakselin stefa joka falskaa niin silloin otetaan koko ensioveto pois, jotta päästään käsiksi stefaan.
Ja jos on sen ensiokopan stefa joka falskaa niin silloinkin kaikki ensiövedon kamat irti koska eikös se stefa ole siellä sisäkopan taka-/ulko-/laatikon puolella?
Kytkimen irroitukseen tarvii erikoistyökaluja, jotta jousen ja lukkoprikan saa irti (helppo valmistaa myös itse jos käytössä hitsi, sorvi, porakone)
Servece Manualista näkee miten homma toimii, hanki se ensimmäiseksi.
Ensiksi kannattaa pestä se pyörä kunnolla sieltä alapuolelta, koneen ja lootan välistä, enskakopan takaa ym ja sitten katsoa uudelleen mistäpäin öljyä ilmaantuu.
Jos se on laatikon pääakselin stefa joka falskaa niin silloin otetaan koko ensioveto pois, jotta päästään käsiksi stefaan.
Ja jos on sen ensiokopan stefa joka falskaa niin silloinkin kaikki ensiövedon kamat irti koska eikös se stefa ole siellä sisäkopan taka-/ulko-/laatikon puolella?
Kytkimen irroitukseen tarvii erikoistyökaluja, jotta jousen ja lukkoprikan saa irti (helppo valmistaa myös itse jos käytössä hitsi, sorvi, porakone)
Servece Manualista näkee miten homma toimii, hanki se ensimmäiseksi.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
siis täh
Smuige]
Siitä on niin kauan kun viimeksi olen noiden vanhojen EVOjen kanssa puljannut, että selittääkää mulle miten pääakselin stefan vuoto voi vuotaa enskakopan ja laatikon välistä niin ettei sieltä öljyt muka valu enskakoppaan???Jos se on laatikon pääakselin stefa joka falskaa niin
Pahoittelen syvästi offtopikkia, mutta eräs hyvä tuttuni on myös keskivertokansalaista oma-aloitteisempi. Päivänä eräänä keitteli erilaisista aineksista omien sanojensa mukaan erityistehokasta saranaöljyä joka toimii myös lukkosulana. Rötväsi mökin kaikki saranat sillä ja sitten sattui asfaltilla olevaan sammaleeseen koittamaan. Sammal hävisi savuna ilmaan ja asfaltti suli.
No niin, jatkakaa.
No niin, jatkakaa.