Tuleva HD-kuski liittyy mukaan!!!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

piese

Viesti Kirjoittaja piese »

Jani80 kirjoitti:minkälainen tuo rautapää on sit rempata? onko eroja evon kans? ku monet sanoo että älä rautista laita,ajat korkeintaan 100km ja remppa... onko tosi ettei ne kestä alkuunkaan? eräskin hd-liike sanoi ettei ne ota edes vaihossa rautista...
Tässä rautasialla tuli vedettyä n.800km ja ainoo aine mitä piti lisätä oli bensan lisäaine ja ei remonttia tälläkään kertaa.

Jos on etelän päässä tiet liukkaat niin täälläpäin reiluilla routavaurio kuopilla, villi tunne sinänsä "lentää välillä ilmassa" ei kuitenkaan sovellu väsyneenä ajamiseen. Ja toki muutamia poroja sekä mielenvikaisia norskeja.
Jani80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani80 »

minkälainen on sit 1100 evo Sportster? oon kuullu 883 ja 1200 mut en 1100...
Raimo-Raato
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo-Raato »

Jani80 kirjoitti:minkälainen on sit 1100 evo Sportster? oon kuullu 883 ja 1200 mut en 1100...
Tehtiin vuosina -86 ja -87.
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Jani80
Viesti:

onko tietoo minkä takia noin vähän aikaa tehtiin? oli semmonen nettimotossa aika edullinen... ja vähän kiinnostus heräs... mutta ku eka HD:tä laittamassa nii ei oikeen oo tietoa.... onko kuin luja kampe että kestääkös kunnon matka-ajoa kyseinen 1100 kone? ei haluttais kuitenkaan kokoaikaa olla laittamassa :D
Vallu
Viesti:

Huomaa ikä

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Panees miettien! Kyseessä on kaksikymmentä (20) vuotta vanha kampe.
Sehän voi olla aivan mitä vaan! Mahdotonta sanoa tutkimatta.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Jani80 kirjoitti:onko tietoo minkä takia noin vähän aikaa tehtiin? oli semmonen nettimotossa aika edullinen... ja vähän kiinnostus heräs... mutta ku eka HD:tä laittamassa nii ei oikeen oo tietoa.... onko kuin luja kampe että kestääkös kunnon matka-ajoa kyseinen 1100 kone? ei haluttais kuitenkaan kokoaikaa olla laittamassa :D
Vai saatiin peloteltua sut rautiksen hommaamisesta? :roll:

Noo, saattaahan se rautis tietysti olla ekaksi pyöräksi aika vaativa, ehkä rautapää on jossain mielessä enemmän "harrastuspeli" (ainakin mulla). Jos sportti edelleen on haaveissa, niin ehkä suosittelisin 5-vaihteista versiota, siis '91 tai tuoreempaa, niissä on ymmärtääkseni vähemmän murheita kuin näissä aiemmissa versioissa.

Mopon hommaamisessa pätee samat lainalaisuudet kuin muissakin värkeissä, tuoreempi yleensä teknisesti huolettomampi, sekä hyvää ja halpaa hakeva saa yleensä ostaa kaksi.
Viva Knievel!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jani80 kirjoitti:onko tietoo minkä takia noin vähän aikaa tehtiin?...
Sen takia että vuonna -88 tuli 1200-kuutioinen versio joka korvasi aikaisemman tonnisatasen.
Jani80
Viesti:

toisaalta rautapäässä ois sitä jotain mutta tuo yksilö jota oon ostellu nii ei oikeen sytyttäny... oon jo ihan zekasi ku HD on pakko saaha alle :D pääsis vaan tuosta muovilelusta eroon äkkiä... perhana ku ei hd-liikkeet taho ottaa semmosta vaihdossa.... toisaalta eihän se sit ois hd-liike... eli -91 ja ylöspäin niin saa jo luotettavan pelin? eli taas haku päälle :D
883c

Viesti Kirjoittaja 883c »

Jani80 kirjoitti:perhana ku ei hd-liikkeet taho ottaa semmosta vaihdossa....
http://www.vtwincity.fi/ loimaalla on ainakin ottanut vaihdossa myös japanin vekottimet

uskoisin kyllä että myös www.sgnbikes.fi ja www.motoseinajoki.com sen kelpuuttavat
XL Sportster Custom 883/1200 2005
FLSTC Heritage Softail Classic 1993
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

H-Sunrise kelpuuttaa myös, halvin kilvissä ollut Rautapää maksoi heillä taannoin muistaakseni 4999:- tai 5999:-
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

JiiVee kirjoitti:H-Sunrise kelpuuttaa myös...
Mistä lähtien? Kyllä ainakin tähän asti olen kuullut heidän pyytäneen kohteliaasti asiakasta myymään japaninpyörän itse ja tulemaan sitten hakemaan haluamansa pyörä myymälän valikoimasta.

Sikäli täysin ymmärrettävää että HD:hen erikoistunut liike ei halua vaivoikseen muun merkkisiä pyöriä - liikkeellä ei ole potentiaalista asiakaskuntaa muille merkeille ja tänä päivänä pitää asiakkaasta huolehtia myös kaupanteon jälkeenkin, tähän ei nykyiselläänkin kuumana käyvä huoltopuoli pysty vastaamaan. Tuntuu myös että muun merkkisistä Harrikkaan siirtyviä on niin paljon että HD-liikkeiden varastot olisi pian täynnä Viragoja :twisted: ...
JiiVee
Viesti:

hemuli kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:H-Sunrise kelpuuttaa myös...
Mistä lähtien? Kyllä ainakin tähän asti olen kuullut heidän pyytäneen...
Joo, ajatuskatkos :oops: ajattelin että joku ei huoli Rautapäätä vaihdossa, siis H-D diileri - semmoistakin olen kuullut...
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

883c kirjoitti:
Jani80 kirjoitti:perhana ku ei hd-liikkeet taho ottaa semmosta vaihdossa....
http://www.vtwincity.fi/ loimaalla on ainakin ottanut vaihdossa myös japanin vekottimet

uskoisin kyllä että myös www.sgnbikes.fi ja www.motoseinajoki.com sen kelpuuttavat
Moto Seinäjoella on HD:n lisäksi muutaman muunkin merkin edustus, myös yhdellä jaappanin merkillä. Jos sieltä vaihdokki löytyy, niin arvelisin, että japsipyörä käy vaihdossa. Tää siis arvailua, ei varmaa tietoa, joka selviää ottamalla yhteys liikkeeseen.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

JiiVee kirjoitti: ajattelin että joku ei huoli Rautapäätä vaihdossa, siis H-D diileri - semmoistakin olen kuullut...
Tässä on luultavasti kyse juuri siitä, että liike vain ei halua ottaa tarpeeksi vanhaa laitetta vaihdossa. Sehän joutuu ottamaan käytännössä kuluttajansuojalain mukaisen vastuun myös käytetyistä laitteista, olipa niiden ikä mikä hyvänsä. Kaippa mahdollisissa riitatapauksissa tuota ikääkin huomioidaan, mutta silti on melkoinen riski myydä vaikkapa 40 vuotta vanha moottoripyörä liikkeestä...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
JiiVee
Viesti:

Joe Cool kirjoitti:...mutta silti on melkoinen riski myydä vaikkapa 40 vuotta vanha moottoripyörä liikkeestä...
Siksipä vanhat myytävät pyörät ovat joko täysentisöityjä tai myyntitilissä. Myyntitili käytännöllä on helppo kikkailla - myyjä on silloin virallisesti jokin yksityinen taho.
Vastaa Viestiin