miten aloittaa sportyn customointi
-
tim
miten aloittaa sportyn customointi
ostin pari viikkoa sitten itselleni ekan harrikan (xlh 1000 vm73) ja ajattelin hiukan muutella sitä... Esimerkiksi leveämpi takaläski (180>) onnistuuko? saako kyseiseen pyörään ofsettiä millä sitä pystyy levittämään? Olen lukenut paljon alan julkaisuja mutta ei monessakaan ole paljon mitään sporstereista
Auttakaa uutta rasvanäppiä pulassa... 
- Mopopoika -65
- Viesti:
Tässä pari vinkkiä millä pitäsi päästä alkuun:
1. Selaa ajan kanssa ja huolella tämän foorumin keskusteluaiheet lävitse
Itse olen havainnut tämän foorumin hyväksi tiedonlähteeksi ja mm. tuota takapään levennystä on käsitelty aiemmin.
2. Hanki jokin hyväksi havaittu katalogi, ei haittaa vaikka olisi hieman vanhentunut. Noissa luetteloissa kun saattaa olla paljon sellaista mitä ei ole tullut ajatelleeksi.
1. Selaa ajan kanssa ja huolella tämän foorumin keskusteluaiheet lävitse
2. Hanki jokin hyväksi havaittu katalogi, ei haittaa vaikka olisi hieman vanhentunut. Noissa luetteloissa kun saattaa olla paljon sellaista mitä ei ole tullut ajatelleeksi.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
-
Lawless
Maastoudu
, käy talleilla ja ralleissa kattelemassa pyöriä.
Ota yhteyttä esim tämän saitin linkkejä-osastolla oleviin yrityksiin, kysy neuvoja tai teetä, ellet itse osaa tai halua tehdä.
Kyllä esim Sportyn swingin voi levittää.
Mutta tosiaan, selaa tätä foorumia, täältä löytyy vastaus useimpiin kysymyksiisi
Ota yhteyttä esim tämän saitin linkkejä-osastolla oleviin yrityksiin, kysy neuvoja tai teetä, ellet itse osaa tai halua tehdä.
Kyllä esim Sportyn swingin voi levittää.
Mutta tosiaan, selaa tätä foorumia, täältä löytyy vastaus useimpiin kysymyksiisi
Tuo -73 takaswingi ei varmaankaan ole järkevä kapine levittämiseen, siinä kun on valupalaa kriittisissä kohdissa. Varmaan fiksumpaa ottaa uudemman sportin swingi ja rakennella siitä.
Sitten kun se alapuoli on oikein reilusti levitetty niin yläpäähänkin luultavasti tarvii oikein hitsin kanssa rakentaa levitystä. Periaattessa voisi tehdä uudet, pitemmät yläpään kiinnikkeet iskareille mutta niistä tulisi jo sen verran ulkonevat että kestävyys on varmasti vähän niin jä näin.
Offsetia eteen saa jonkin verran pelkällä rattaalla mutta senkin joutuu käyttämään sorvarilla ja hitsarilla koska ainaskaan itse en ole nähnyt valmiita offset rattaita tuon ikäisiin peleihin. Tämä homma on muuten itselläkin listalla tälle talvelle. Jos tarve on reilumman puoleinen (joku voisi valistaa missä menee raja
) niin sitten tarvii jonkinlaista tukilaakerointia joka pitänee taasen rakennella itse tai teettää alan pajassa.
Osia vaan haalimaan ja rälläkkä laulamaan, katso vaikka Mopopojan sivuilta uudemman Sportin rakentelua:
http://www.mopopoika.com
ja onhan tuolla munkin sivuilla jotain asiaan liittyvää, esim. minkälaista saumaa pitää yrittää välttää lokasuojan levityksessä
Affe
Sitten kun se alapuoli on oikein reilusti levitetty niin yläpäähänkin luultavasti tarvii oikein hitsin kanssa rakentaa levitystä. Periaattessa voisi tehdä uudet, pitemmät yläpään kiinnikkeet iskareille mutta niistä tulisi jo sen verran ulkonevat että kestävyys on varmasti vähän niin jä näin.
Offsetia eteen saa jonkin verran pelkällä rattaalla mutta senkin joutuu käyttämään sorvarilla ja hitsarilla koska ainaskaan itse en ole nähnyt valmiita offset rattaita tuon ikäisiin peleihin. Tämä homma on muuten itselläkin listalla tälle talvelle. Jos tarve on reilumman puoleinen (joku voisi valistaa missä menee raja
Osia vaan haalimaan ja rälläkkä laulamaan, katso vaikka Mopopojan sivuilta uudemman Sportin rakentelua:
http://www.mopopoika.com
ja onhan tuolla munkin sivuilla jotain asiaan liittyvää, esim. minkälaista saumaa pitää yrittää välttää lokasuojan levityksessä
Affe
Itse asiassa tuli mieleeni että jos ottaa käyttöön uudemman sportin swingin niin siinähän iskarien alapäät tulee kiinni swingin päälle eikä sivulle kuten tuossa vanhemmassa. Näin ollen yläpäiden asennukseen ei tarvisi välttämättä puuttua ollenkaan. Mutta edelleen ongelmana on saada öljysäiliölle ja iskarien ja lokarin välille riittävästi tilaa.affe kirjoitti:Sitten kun se alapuoli on oikein reilusti levitetty niin yläpäähänkin luultavasti tarvii oikein hitsin kanssa rakentaa levitystä.
Affe
- Sporttiboy
- Viesti:
Ajele ja katsele
Mun mielestä kantsii ensin tutustua mopoon ja sit alkaa nakertaa, ainakin mä ajoin 17 000 ekana kesänä ihan vaan tutustumismielessä ja kaikissa mahdollisissa kokkareissa silmä(kin) kovana Sporttien bongausta.
Siitä se visio alkoi muotoutumaan...
Lisäks mä pilkoin oman visioni sopiviin osiin! Viime talvena pieniä muutoksia (vanteet, lokarit, sähköt, putket, vilkut ja valot sekä sitsit), tulevana kajotaan koneeseen ja keulaan ja seuraavana takapäähän. Sit katsoo mitähän vielä
Foorumi rulettaa vinkkien suhteen aika hyvin.
Siitä se visio alkoi muotoutumaan...
Lisäks mä pilkoin oman visioni sopiviin osiin! Viime talvena pieniä muutoksia (vanteet, lokarit, sähköt, putket, vilkut ja valot sekä sitsit), tulevana kajotaan koneeseen ja keulaan ja seuraavana takapäähän. Sit katsoo mitähän vielä
Foorumi rulettaa vinkkien suhteen aika hyvin.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...