Moottori ryntäilee.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Esajas
Viesti:

Moottori ryntäilee.

Viesti Kirjoittaja Esajas »

Mikä neuvoksi?
Pyörä on 883 evo Sportster 1987. Kaasari läppä keihin, suuttimet alkuperäiset 155/52. Putsari S&S kopio, ei ainakaan mitään logoja näy missään. Ajattelin että imuvuoto, kokeilin starttipilotilla suihkutella imusarjaa mutten saanut mitään efektiä aikaan. Vaihdoin kuitenkin
imusarjan viivisteet ja hommasin kaasariin korjaussarjan.
Oireet jatkuu, ryntäilee edellen. Mä olen kasannut paketin kaksi kertaa.
Onko niissä imusarjan tiivisteissä joku jippo asennukseen? Vai oonko mä vaan niin tumpelo etteen saa niitä paikoilleen.
Vai etsinkö vikaa ihan väärästä paikasta?

Neuvoista kiitollinen Esajas
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Evolaisen imusarjaa kiinnitettäessä kannattaa tehdä kansiin tulevien laippojen loppukiristys vasta sitten kun kaasari on kiinnitetty tukevasti imusarjan pohjalevyllä kansiin. Muuten voi tulla imuvuoto jos kaasarin kiinnittäminen liikauttaa jo kiristettyä imusarjaa. Itse olen liukastanut tiivisteet vielä lisäksi esim. sylkitipalla jotta ne asettuvat kevyesti paikoilleen.

Koska kyseessä on läppämallin kaasari niin voisiko läppäakselin reiät olla kuluneet väljiksi?
Esajas
Viesti:

hemuli kirjoitti:Evolaisen imusarjaa kiinnitettäessä kannattaa tehdä kansiin tulevien laippojen loppukiristys vasta sitten kun kaasari on kiinnitetty tukevasti imusarjan pohjalevyllä kansiin. Muuten voi tulla imuvuoto jos kaasarin kiinnittäminen liikauttaa jo kiristettyä imusarjaa. Itse olen liukastanut tiivisteet vielä lisäksi esim. sylkitipalla jotta ne asettuvat kevyesti paikoilleen.

Koska kyseessä on läppämallin kaasari niin voisiko läppäakselin reiät olla kuluneet väljiksi?
Juuri näin pyrin toimimaan. Sylkykikkaa täytyy vielä kokeilla.

Onko tohon reikien väljyyden toteamiseen mitään konstia?

Esajas
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Sitä pilottia varovasti akselin päähän.
Esajas
Viesti:

Pertti kirjoitti:Sitä pilottia varovasti akselin päähän.
Täytyy yrittää. Sitä kun tuppaa tuleen sieltä pullosta niin ettei meinaa
ittekkään henkeä saada. 8O
Taapero

Viesti Kirjoittaja Taapero »

Jos pyörässäsi alipainetoiminta pensahanassa, käyttökalvo voi vuotaa.
Vastaa Viestiin