Kokemuksia Oulun HD huollosta?
Kokemuksia Oulun HD huollosta?
Onko kukaan uskaltautunut käyttämään ko. liikkeen palveluksia? On meinaan pojan jaappaninskootterin kanssa ollut senverran ongelmia huollettaessa, että alkaa jo usko loppua kyseisen huollon kanssa.
Ensin ei uutta mopoa tahtoneet saada napista käynnistyväksi. Liki kolmen viikon taivastelun jälkeen ihme tapahtui - se käy ja kukkuu sittenkin. Nyt ensimmäisen takuuvian (etunapa vinkuu) on käyty kahdesti ja tänään menee huoltoon kolmannen kerran samasta asiasta.
Olen toistaiseksi vielä tätä wannabee-osastoa. Omaa häksätintä ei vielä ole - jos ei tuota pyörää jossa on sylinteritkin ihan väärässä asennossa lasketa sellaiseksi. Mutta jos paikallinen huolto on tuota luokkaa niin mitenpä sitä uutta Häksätintä uskaltaisi ostaakaan.
Niinpä uuden sijasta taitaakin tästä lähtien pupillissa kiiltää vanha kunnon Pannu, Shoveli tai vastaava..
Minkälaisia kokemuksia muilla on kyseisestä huollosta? Myynti sentään pelaa?
Ensin ei uutta mopoa tahtoneet saada napista käynnistyväksi. Liki kolmen viikon taivastelun jälkeen ihme tapahtui - se käy ja kukkuu sittenkin. Nyt ensimmäisen takuuvian (etunapa vinkuu) on käyty kahdesti ja tänään menee huoltoon kolmannen kerran samasta asiasta.
Olen toistaiseksi vielä tätä wannabee-osastoa. Omaa häksätintä ei vielä ole - jos ei tuota pyörää jossa on sylinteritkin ihan väärässä asennossa lasketa sellaiseksi. Mutta jos paikallinen huolto on tuota luokkaa niin mitenpä sitä uutta Häksätintä uskaltaisi ostaakaan.
Niinpä uuden sijasta taitaakin tästä lähtien pupillissa kiiltää vanha kunnon Pannu, Shoveli tai vastaava..
Minkälaisia kokemuksia muilla on kyseisestä huollosta? Myynti sentään pelaa?
Suosittelisin kiertämään kaukaa koko puljun. Liiteri mainostaa kyllä varaosa-ja huoltopalvelua, mutta tosiasia on että ko. ajokeista siellä ei tiedetä mistään mitään ja huollossa on saatu usein enemmän aikaan vain vahinkoa... Varaosaa ei löydy hyllystä, ja tilaaminen ko. puljun kautta on rahan ja ajan haaskaamista. T-paitaa ja ketjulompsaa kyllä osaavat myydä. Kyllä pohjoisessakin voi harrikalla päristellä, mutta uusien vehkeiden kanssa on ongelmia jos haluaa luottaa vain "tehtaan" huoltoon. Mutta jos pysyy työkalut käsissä kuten oletan, niin siitä vaan ja varaosat kannattaa hankkia muualta...
Sanoisin että jos moposi vuosimalli alkaa kakkosella, uskaltanet turvautua huoltoon. Kovinkaan paljon vanhemmalla en suosittelisi. Ja vanhempiin laitteisiin kilkettä on ihan turha yrittää saada. Jos et itse tiedä mitä tarvitset, tiskiltä lyödään kouraan stormin tms. kataloogi että kato tosta.
Onneksi Raahe on lähellä, siellä on asiantuntemusta myös muuhun kuin viimeisimpiin vuosimalleihin. Ja palvelu&hinnat kohdillaan
Sulla varmaan ei ole peukalo keskellä kämmentä, joten sen takia ei kannata jättää vanhempaa mopotinta ostamatta jos muuten kiinnostaa.
Tuosta Motormanin surkeasta palvelusta ja asiantuntemuksen puutteesta _kokonaisuutena_ (pl. ne pari viimeisintä vuosimallia) voisi melkein huomautella pääkallopaikalle, kai "virallisella diilerillä" pitää edes jonkunnäköinen kokonaiskuva hommasta olla? Itse en ko. puljussa asioi, 60-luvun mopolle ei sieltä heru mitään, eikä nyt ole edes t-paidan tarvetta
Onneksi Raahe on lähellä, siellä on asiantuntemusta myös muuhun kuin viimeisimpiin vuosimalleihin. Ja palvelu&hinnat kohdillaan
Sulla varmaan ei ole peukalo keskellä kämmentä, joten sen takia ei kannata jättää vanhempaa mopotinta ostamatta jos muuten kiinnostaa.
Tuosta Motormanin surkeasta palvelusta ja asiantuntemuksen puutteesta _kokonaisuutena_ (pl. ne pari viimeisintä vuosimallia) voisi melkein huomautella pääkallopaikalle, kai "virallisella diilerillä" pitää edes jonkunnäköinen kokonaiskuva hommasta olla? Itse en ko. puljussa asioi, 60-luvun mopolle ei sieltä heru mitään, eikä nyt ole edes t-paidan tarvetta
Tuli huomattua että...
Tätä samaa asiaahan on puitu jo aiemmassa viestiketjussakin.
http://www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php ... t=motorman
Näyttäisi että kehujia on luvattoman vähän... Onkohan seppoo huoltomiehen kaveri tai peräti huoltomies itse..
http://www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php ... t=motorman
Näyttäisi että kehujia on luvattoman vähän... Onkohan seppoo huoltomiehen kaveri tai peräti huoltomies itse..
Kyllähän uusiin vehkeisiin on helppo ne öljyt ja tulpat vaihtaa sekä kiristellä vähän paikkoja... Satun tietämään kokemuksesta(ei oma vaan kaverin), että kun kysyttiin -80-luvun rautiaisen mahdollisesta huollosta esim. venttiilit, kytkin, vaihteisto jne. niin vastaus oli että ei kykene kun ei oo tietoa. Että semmosta. Puljun pitäis ilmottaa, että kykenee vain ns. takuuhuoltoihin. P***a paikka!!! Nämä ei osaa myydä edes sovelin tulppia, joita saa esim. huoltoasemilta ja huoltamon setä voi vielä katella taulukosta jos ei satu tietämään kynttilän tyyppiä. Mutta ei asiasta enempää, alkaa hermo mennä... Onnea vaan kovasti kaikille teille jotka aiotte ko. puljussa asioida...seppoo kirjoitti:Olen käyttänyt oman HD:ni huollossa Oulun liikkeessä useamman kerranEikä ole ollut minulla mitään valittamista
Jos osia tarvii näihin wanhempiin laiteisiin täytyy Oulusta läheteä etelään
ihan Raahen asti
Lambergin Harrilta löytyy osaa ja tietääkseni Miilukankan Jannen putiikki on tehnyt remontit. Mara the webmaster varmaan osaa sanoa tarkemmin . Hemuli minkälaisia mainossoppareita 
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
No no, sua vaan korpeaa edelleenkin se "osu ja uppos" kommentti ralleissa käymisestä...hemuli kirjoitti:taitaa edellisen kirjoittaja olla trolli aikaisempienkin viestiensä perusteella...
Onhan tossa sen verran perääkin että turhaa on kitinä jos ei naapurista löydy pajaa mihin vehkeet kiikuttaa, naapuripitäjästä jo saattaa löytyäkin niin kuin tuli todettua.
Mutta... Onhan se kieltämättä outoa että esim Tampereen kokoisesta paikasta ei löydy pajaa jonne voisi vanhempia (tai nykyään edes uudempia) vehkeitä viedä mutta minkäs teet... ei se paja tännekään itkemällä ilmesty.
Affe
Tuli ehkä hieman väärin ilmaistua asia. Ei tässä kukaan ole siitä kitissyt, että kävelymatkan päästä ei saa mopediinsa palikoita/huoltoa. Itseasiassa meiltä on tuonne Harrille vain semmoiset 70kilsaa, ja siellä ollaan "shoppailtu" jo useampi vuosi ja tyytyväisiä ollaan oltu. Oulusta katsottuna Raahe on todella lähellä. Voisi olla niinkin, että aivan kaikki joutuisi mualimalta tilailemaan(sitä tuli tehtyä noiden brittien kanssa, eikä sekään nyt sen kummempaa ollut). Roplaus ja huoltohommelit onnistuu omassa tallissa.affe kirjoitti:Onhan tossa sen verran perääkin että turhaa on kitinä jos ei naapurista löydy pajaa mihin vehkeet kiikuttaa, naapuripitäjästä jo saattaa löytyäkin niin kuin tuli todettua.
Mutta mikä ärsyttää toisinaan, on tuo paikallisen virallisen diilerin mainonta. On mielestäni epäkorrektia (näin kauniisti ilmaistuna) mainostaa merkkihuoltoa tai varaosapalvelua, jos siihen ei edes teoriassa pystytä kuin korkeintaan parin viimeisimmän vuosimallin osalta.
Minä ainakin äänestän jaloillani, ja kannan mielummin roposeni pienyrittäjälle jossa homma toimii, kuin että menen paikalliselle "viralliselle" jossa homma ei toimi. Että tälleen.
Niinpä. Tamperelaisessa edustuksessa aikanaan kävin asioilla pari kertaa. Ekalla kerralla (kun en vielä tiennyt) kyselin osia tuohon vanhaan sporttiin, toisella ostin oikein öljyäkin. Sen verran se touhu vaikutti että JOS olisin uutta pyörää ostamassa niin en sitä olisi sieltä kyllä lähtenyt katselemaan. Luultavasti olisin ajanut sen 90km Loimaalle tai jotain...annek kirjoitti:Minä ainakin äänestän jaloillani, ja kannan mielummin roposeni pienyrittäjälle jossa homma toimii, kuin että menen paikalliselle "viralliselle" jossa homma ei toimi. Että tälleen.
Affe
Re: silleen
tikkis kirjoitti:on se vaikeeta oikeen yöunet menee ku on niin vaikeeta.
Minun mielestäni eniten vaikeata tässä on yksinkertaisen moposkootterin korjaaminen. On vehje taas maannut siellä (lampun alla?) viikon. Elokuussa ostettu mopo ollut pajalla jo nelisen viikoa kaiken kaikkiaan. Enemmän tuo on korjaamolla ollut kuin kotona. Tehdasuusi moposkootteri. Ostettiin muka Yamaha että pelaisi. Kiinalaisia olisi saanut samalla rahalla kaksi... Sen verran täytyy myyjää kehua että on lainamopon järjestänyt.
Työkalut pysyy toki omassa kädessäkin, mutta miten käviskään takuun jos menet itse roplaamaan. Ja sitäpaitsi sitä vartenhan näissä takuut on. Nyt ollaankin naimisissa kaksi vuotta huollon kanssa.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin tässä olisikin kaksi erillistä firmaa saman katon alla. Myyjä ja -huoltoliike siis.
Täytynee hieman valaista omia kommentteja... Nythän oli kysymys paikallisen merkkihuollon tasosta ja palvelusta. No taso on varmaan jo kaikille selvinnyt. Tarkoitus ei ole itkeä eikä kitistä, vaan ainoastaan kertoa omia kokemuksia. Motukoita yli 10v. seudulla harrastaneena olen tottunut tekemään palikat itse, tai jos ei onnistu niin tilataan vaikka maailman ääristä. Aikaisemman paikallisen "diilerin" palvelu ei ollut mielestäni sen kummempaa. Kun sitten Motormanne aikoinaan tuli, oli odotukset siihen suuntaan että kaikkea peruspalikkaa ei tarttis tilata etelästä. Mutta kun ei. Häksättimiä kasaillessa ja huoltaessa olis joskus nastaa kävellä kauppaan ja ostaa tarvittavat kilkkeet suoraan hyllystä. Kuten kuulemma esim. tuolla isolla kirkolla voi tehdä... Mutta kiitosta saa Lamberg, joka pitkän linjan harrastajana tietää mitä menee ja mikä kiinnostaa. Siellä olen asioinut, ja aion asioida vastakin. Kaikesta huolimatta hyvää rakentelukauden alkua kaikille tasapuolisesti...